יום שישי, 6 במאי 2011

מכה ל-RIM: אפל - יצרנית הסאמרטפונים השנייה בגודלה

ארבע שנים בלבד אחרי שנכנסה לשוק הסלולר מדיחה לראשונה אפל את יצרנית הבלאקברי, RIM והופכת ליצרנית הסמארטפונים השנייה בגודלה בעולם
אף אחד לא ראה את זה קורה יחד עם השקתו של האייפון ב-2007, אך ארבע שנים בלבד מאז השיקה לראשונה אפל את מכשיר הסמארטפון שלה והיא מדורגת כעת במקום השני בעולם בקרב יצרניות הסמארטפונים.

במקום הראשון עדיין מדורגת הענקית הפינית, נוקיה, העומדת בפני מגמת צניחה בשוק הסמארטפונים ועשויה לאבד את התואר לאחת ממתחרותיה במידה ושיתוף הפעולה עם מיקרוסופט לא יניב פירות.

את הנתונים מפרסם מכון המחקר IDC שחושף את ארבע המובילות בשוק הסמארטפונים: נוקיה, אפל, רים וסמסונג. בזמן שנוקיה ורים מציגות צניחה ברבעונים האחרונים נראה כי התחרות בחודשים הקרובים הולכת להתמקד בין שתי המתחרות שהן גם שותפות עסקיות: סמסונג ואפל, שתיהן מציגות מכשירים מתחרים ופופולאריים במיוחד.

אפל נמנת על אחד מלקוחותיה הגדולים ביותר של סמסונג והיא רוכשת ממנה בעיקר מסכים אך גם רכיבים אחרים למגוון המוצרים המשווקים על ידה.

במקביל לסקר שערך IDC, מגזין Fortune מדרג את אפל במקום ה-35 ברשימת 500 התאגידים הגדולים ביותר בארה"ב, שנה שעברה דורגה אפל במקום ה-56.

ברבעון האחרון מכרה אפל למעלה מ-18.5 מיליון מכשירי אייפון ושברה שיא אישי למכירת מכשיר הדגל שלה מאז הושק האייפון לראשונה. על פי מספר דיווחים, אפל דחתה את מועד השקתו של הדגם החדש למכשיר האייפון מחודשי הקיץ אל חודשי הסתיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה