יום שלישי, 24 במאי 2011

שתי שמועות: אפסטור חוצה את רף 500 האלף ואייפון 5

שתי שמועות נפוצו ברשת בשעות האחרונות, האחת מתייחסת לחנות האפסטור והשנייה לאייפון 5. שתיהן בלתי מבוססות אך לא ממש רחוקות מהמציאות. בשלב זה כדאי אולי להמתין לכנס המפתחים שיפתח ב-6 ליוני כדאי לזכות, אולי, למענה רשמי מקופרטינו
בתחילת החודש הבא תפתח אפל את כנס המפתחים השנתי שלה (WWDC 2011) במרכז מוסקוני בסן פרנסיסקו. על הפרק: שתי מערכות ההפעלה הבאות של החברה: OS X Lion ו-iOS 5.

מצגת הפתיחה של הכנס, שתערך ב-6 ליוני צפויה על פי מיטב המסורת לכלול מספרים שונים הנוגעים לרף המכירות או לשיאים אליהם הגיעה החברה במהלך החודשים האחרונים.

אין כל ספק שאפל תציין את חגיגת העשור לחנויות הריטייל שלה ותציג בקצרה את הקונספט החדש של החנויות שזכה כבר לכינוי Apple Store 2.0.

גם מועדי השקה לעדכוני מערכות ההפעלה כנראה יוזכרו, לכל הפחות רמז שישרטט לוח זמנים כלשהו לגבי השקתן הרשמית של Lion ושל iOS 5.

מה שלא צפוי שם הוא הכרזתו של דגם חדש למכשיר האייפון. תהיה זו הפעם הראשונה מאז נחשף המכשיר ב-2007 שאפל דוחה את השקתו של דגם חדש מהקיץ אל שלב מאוחר יותר, ככל הנראה אל הסתיו.

חצי מיליון אפליקציות אושרו לאפסטור?

כנראה שלא, על פי מדידות של מכוני המחקר עומד המספר בשלב זה על קרוב מאוד ל-400 אלף. חנות האפליקציות של אפל עדיין נהנת מכמות האפליקציות הגדולה ביותר בשוק הסמארטפונים אך את התואר תעביר ככל הנראה בקרוב מאוד ל-Android Market.

כמה קרוב? על פי מכון המחקר Research2guidance הגרמני, חנות האפסטור של אפל תאבד את התואר כבר בחודש אוגוסט הקרוב כש-Android Market תחצה את ה-425,000 אפליקציות.

בתחום מחשבי הלוח אגב, אפל צפויה עוד לשלוט הן בכמות האפליקציות והן באמצעות מערכת ההפעלה iOS זמן רב יותר.

עיצוב מחודש לאייפון 5?

גם פה השמועה ככל הנראה איננה מדוייקת. מנכ"ל חברת Telecom הצרפתית מסר היום יותר מידי פרטים שלא מעט חברות היו שמחות אם היה שומר לעצמו.

בין היתר טען סטפן ריצ'ארד (Stephane Richard) כי האייפון הבא יהיה קטן ודק יותר מהדגם הנוכחי ושמהנדסיה של אפל מנסים למצוא כל דרך לצמצם בגודלם של רכיבי המכשיר. אחת הדרכים אגב, שכבר זכתה למספר אזכורים במהלך השבוע החולף קשורה לשינוי תצורת כרטיס הסים שיהפוך קטן וחכם יותר מזה המוכר לנו היום.

הפרטים שמסר סטפן נכונים ככל הנראה בכל הקשור לכרטיס הסים, שם אפל חייבת לשתף פעולה עם מפעילות הסלולר על מנת לקדם מהלך שכזה, בכל הנוגע לעיצוב המכשיר, מדובר לכל היותר בפרשנות מושכלת של מנכ"ל החברה.


2 תגובות:

  1. היי, מתי אתה משער שהמקבוק פרו יעבור "ריענון" נוסף?
    תחילת החורף?

    השבמחק
  2. בשלב הזה קשה לומר. אם לא יעבור רענון עד אוקטובר, הוא כבר לא יזכה לעדכון בשנה הנוכחית.

    השבמחק