יום שני, 9 במאי 2011

האייפד 2 הושק בסין: המולה, פצועים וחקירה משטרתית

ביום שישי האחרון השיקה אפל את מכשיר האייפד 2 בסין וסגרה במהלך היום את החנות לאור המולה שנרשמה במקום. לפי מספר דיווחים שונים, תגרה שפרצה במקום הובילה לשבירת זכוכיות ולפציעתם של מספר אנשים. המשטרה המקומית פתחה בחקירה
אף על פי שמדובר במדינה קומוניסטית, בכל הקשור לצריכת מוצרים טכנולוגים מצליחים הסינים להפתיע אפילו את המעצמות הקפיטליסטיות הגדולות ביותר במערב. התורים הארוכים שנרשמו במהלך יום שישי האחרון בחנות הריטייל הגדולה של אפל במדינה הובילו להמולה ולבסוף לפציעתם של מספר אנשים שפונו לביה"ח.

אפל מצידה נאלצה לסגור את החנות במהלך יום המכירה על מנת לאפשר למשטרה לפתוח בחקירה ועל מנת לנקות את הכניסה לחנות שהתמלאה בשברי זכוכיות. הנזק לחנות נעמד ב-50,000 דולרים.

כמו מרבית מהחדשות המגיעות מסין, גם פה קיימים דיווחים סותרים באשר למה שארע שם. אחת העדויות מתייחסת לתגרה בין בחור זר למספר מקומיים ואחרת לניסיון לגנוב תור שהוביל לזעם ולתוקפנות. אחת העדויות אפילו טוענת שמי שאחראי לתגרה הוא לא אחר מעובד חנות הריטייל של אפל שפגע במספר אנשים, חזר לחנות והוביל לכעס ההמון שרצה להכנס ולאתר אותו שם.

בחודש שעבר הצהירה אפל כי היא מתכוונת להרחיב את נוכחותה בסין. בשלב זה מחזיקה החברה ארבע חנויות ריטייל בלבד ברחבי המדינה, כשהגדולה שבהן ממוקמת בבייג'ין. בשנים הקרובות מתכוונת אפל לפתוח לא פחות מ-25 חנויות ברחבי המדינה שמספר תושביה עומד על קרוב למילארד וחצי בני אדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה