יום שבת, 9 באפריל 2011

מסתמן: אייפון חדש בקיץ, אייפד חדש בסתיו

ספקיות החומרה האסייתיות סומנו לאחרונה על ידי קופרטינו כחוליה החלשה בסדרת ההדלפות שחשפו מידע רב מידי לגבי מוצרים חדשים. כעת מעצימה אפל את הקפדתה ביחס לחיסיון מוצריה ומצליחה לייצר ערפל סמיך במיוחד סביב ההשקות הקרובות
מסורת של שנים צפויה להגיע הקיץ אל סיומה בזמן שאפל תפתח את כנס המפתחים השנתי שלה (WWDC) במרכז מוסקוני בסן פרנסיסקו ללא הכרזה על אייפון חדש. כך לפחות לפי ההזמנה שחולקה לעיתונאים ולפי מידע שנמסר על ידי בכירים בחברה לאנשי תקשורת.

כנס המפתחים שייפתח בתחילת חודש יוני הקרוב צפוי לעסוק בעתיד מערכות ההפעלה של אפל: גרסת המובייל (iOS) והגרסה הבסיסית (OS X). השקת מוצרים חדשים לא תהיה שם, אולי הצהרות כלליות שאינן מתייחסות לפן החומרתי.

נכון לכעת אוסף הדיווחים המתייחס להשקתו של האייפון 5 מכוון דווקא לסתיו ולא לקיץ. נכון לסוף חודש מרץ אפל טרם הגישה בקשה ליצירת שבבים עבור ספקיות החומרה שלה המרוכזות ברובן באסיה, מהלך שאפילו עבור שמירה על חיסיון אינו סביר להשקת מוצר חדש בטווח קצר של חודשים בודדים.

אחרי ההדלפה של מכשיר האייפון 4 על ידי בלוג הטכנולוגיה גיזמודו שנה שעברה, אפל מקשיחה את מעטפת הסודיות ומנסה להסתיר מידע גם משותפותיה העסקיות, אלו הנמנות על יצירת החומרה הדרושה למוצרים העתידיים.

אף על פי כן, ובניגוד למידע המתייחס להשקה מאוחרת לקראת סוף השנה, מידע חדש שהגיח לפני ימים אחדים מלמד כי אפל לא צפויה לחרוג מלוח הזמנים המסורתי וצפויה להשיק דגם חדש למכשיר האייפון כבר בחודשי הקיץ.

תשובות אנחנו צפוים לקבל באופן חלקי בכנס המפתחים בתחילת יוני, התייחסות לפיתוח iOS 5 עשויה ללמד על מועד ההשקה שצפוי להתקיים בסמוך לרענון מוצרי iOS, כך גם יכולות חדשות הדורשות רכיבי חומרה מסויימים (NFC למשל), עשוים ללמד מעט על הדגמים שבדרך.

2 תגובות:

  1. ומה עם יפוד טאצ' 5?

    השבמחק
  2. ליין נגני המדיה מתעדכן באופן קבוע באירוע ייעודי שמתקיים בחודשי הסתיו (ספטמבר-אוקטובר), שום חדש בעניין הזה, רענון ליין הנגנים צפוי להתקיים גם השנה בחודשים האלו.

    השבמחק