יום שישי, 31 בדצמבר 2010

דיווח: האייפון יושק בורייזן בפברואר הקרוב

אז נכון שאת הישראלים זה לא ממש מעניין, אבל אחת השמועות הותיקות הנוגעות למכשיר האייפון צפוייה לדעת רבים להפוך למציאות עם תחילתה של שנת 2011

שתי שמועות מיתולוגיות הגיעו אל קיצן במהלך שנת 2010. השמועה הותיקה ביותר שליוותה את אפל במשך שנים ראתה אור בדמותו של מכשיר האייפד הפופולארי, השנייה הביאה את הביטלס אל אייטונז לאחר משא ומתן ארוך ומייגע עם חברת התקליטים.

שמועה אחת נותרה בעינה וטרם זכתה לאישוש, אלא שמספר אירועים מלמדים כי ככל הנראה, לא רחוק היום בו יגיע חוזה הבלעדיות של אפל עם At&t לסיום ותוכל אפל להשתלט בהדרגה על שוק הסלולר האמריקני.

הפעם זה באמת קורה
חוזה הבלעדיות שנחתם בין אפל ל-At&t נועד להקנות לאפל ביטחון בכניסה לשוק חדש לחלוטין שנשלט בשנת 2007 על ידי מספר ענקיות. ההיסטוריה מלמדת שמכשיר האייפון הפך למוצר טכנולוגי כה פופולארי וכי ההסכם בין אפל ל-At&t עמד לה בעיקר כרועץ. למעשה, אילולא הסכם הבלעדיות יכלה אפל להכפיל את רף המכירות של מכשיר האייפון בארה"ב ולהגיע למיליוני משתמשים נוספים המנויים על מפעילות הסלולר המקומיות דוגמת ורייזן וספרינט.

תאריך השקה רשמי טרם פורסם אך מספר מקומות מתייחסים ליום האהבה (Valentine's Day) כתאריך היעד, שילווה באירוע רשמי של אפל שיתייחס להכרזה. מקורות אחרים מתייחסים לאמירות אודות השקתו של האייפון בורייזן כבר במהלך כנס האלקטרוניקה הקרוב (CES) שיפתח שבוע הבא בלאס וגאס.

מכל מקום, נראה כי השקתו של האייפון בורייזן צפויה להתקיים ככל הנראה בתחילת שנת 2011.

פגיעה חסרת תקדים ב-At&t
אין ספק שהרווח של אפל מפתיחת השוק האמריקני יתקיים במקביל לפגיעה משמעותית הצפויה ל-At&t. מפעילת הסלולר האמריקנית שנהנתה מחוזה בלעדיות עבור אחד המוצרים הפופולארים ביותר בעשור האחרון עשויה למצוא עצמה במקרה הטוב עם הקפאה בגידול מספר המשתמשים ובמקרה הפחות טוב עם ירידה משמעותית לטובת המתחרות.

עם פריסת רשת הדור הרביעי בארה"ב על ידי ורייזן עולות גם השמועות לאייפון התומך בדור הרביעי וכזה שיאפשר תעבורת נתונים על גבי רשת ה-LTE.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה