יום חמישי, 30 בדצמבר 2010

סקייפ לאייפון: מעתה עם תמיכה מלאה בוידאו

עדכון ששיחררה אמש סקייפ לאפליקציית מכשיר האייפון שלה מעניק מעתה תמיכה מלאה בשיחות וידאו למכשיר. בניגוד לשירות המקביל של אפל, מאפשרת סקייפ לקיים שיחות גם באמצעות תעבורת נתונים על גבי הרשת הסלולרית

האפליקצייה המעודכנת מאפשרת וידאו במעבר דו צדדי למכשירי האייפון הרביעי וקודמו (3GS) ובעבור מכשירי האייפוד טאצ' מהדור האחרון. מכשירים ישנים יותר ומכשירי iOS שאינם בעלי מצלמה כלל (דוגמת האייפד) יאפשרו הצגת וידאו בלבד.

האפליקצייה החדשה מיועדת למכשירים בעלי מערכת ההפעלה iOS מגרסה 4 ואילך, מה שמותיר את האייפון מהדגם הראשון מחוץ לתמונה. כמו כן תומכת האפליקצייה בהזרמת וידאו במצב אופקי או אנכי ובין מכשירי iOS למחשבים נייחים או ניידים עליהם מותקנת תוכנת סקייפ ללא תלות במערכת ההפעלה (מחשבי PC או מק).

התנסות ראשונית

מהתנסות ראשונית שערכנו עם האפליקצייה בין אייפון 4 למחשב PC בעל תוכנת סקייפ ניתן לומר שהשירות בהחלט עונה על הציפיות. המעבר בין מצב אופקי לאנכי מתבצע באופן אוטומטי, והזרמת הוידאו לשני הכיוונים מתבצעת באופן כמעט חלק. חסרון אחד שמצאנו קשור למעבר בין המצלמה הקדמית לאחורית שנכון לשלב זה איננו מוצע באופן אינטואיטיבי כמו זה הקיים ב-FaceTime אך עדיין קיים ועובד מצויין.

לאלו התוהים כמה יעלה להם לקיים שיחת וידאו באמצעות שימוש ברשת הסלולרית. מבדיקה שערכנו תעבורת המידע בזמן קיום השיחה עמדה בממוצע על 3.5 מגה בייט לדקת שיחה כך שאם יש לכם חבילת גלישה מוגבלת, כדאי אולי למקד את השימוש ב-WiFi בלבד.

מוקדם מהצפוי

לפני ימים אחדים חשפה סקייפ בטעות את שירות הוידאו העתידי לאייפון באמצעות עדכון חלק מהאתר הרשמי שלה. רבים העריכו כי השקתו של השירות צפויה לתקיים רק בסמוך לכנס האלקטרוניקה הבינלאומי, CES, שיפתח שבוע הבא בלאס וגאס אלא שאתמול בלילה שיחררה החברה עדכון לאפליקצייה וסרטון פרסומת חביב במיוחד המציג את יכולותיה.

אם משווים בשלב זה בין שירות שיחות הוידאו של אפל (FaceTime) לשירות החדש של סקייפ, מצליחה סקייפ לגבור על השירות המקביל במספר היבטים. תחילה מאפשרת סקייפ לבצע שיחות וידאו על גבי הרשת הסלולרית ללא תלות בקישוריות WiFi ושנית מאפשרת סקייפ לחצות פלטפורמות ולאפשר קיומן של שיחות בין מכשירי iOS למכשירים בעלי מערכות הפעלה שונות (מחשבי PC למשל), דבר שעשוי להתרחב עוד יותר בעתיד.

(להורדת האפליקצייה)

פורסם במקור בבלוג הטכנולוגיה Newsgeek

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה