יום שישי, 10 בדצמבר 2010

אייפד 2 - שמועות, פרשנות וביקורת

בן מספר חודשים בלבד, מחשב הלוח של אפל כבר זוכה להספד המלווה בפרטים לכאורה של הדגם שצפוי להחליפו. שבועיים לפני חג המולד, האחרונה שהייתה מעוניינת ברחשים מסוג זה היא לא אחרת מאפל. על אף העניין הרב שהמכשיר מייצר והבאזז החיובי שמתלווה אליו, מידע המתייחס לדגם חדש עשוי לפגוע באלו המתלבטים אם לרכוש אותו בשלב זה או להמתין להשקתו של דגם חדש

בשבועות האחרונים קשה להתחמק מהאזכורים החוזרים ונשנים המיוחסים לדגם הבא של מכשיר האייפד. הפרסום הרב שהוביל אב הטיפוס של מכשיר האייפון הרביעי עבור בלוג הטכנולוגיה "גיזמודו" (Gizmodo) הדגישו את הברור מאליו. העלטה שמקיימת אפל סביב השקה של מוצרים חדשים מובילה לתחרות בין אתרי הטכנולוגיה שמנסים לאתר בכל דרך אפשרית מעט מהמידע אודות המוצר החדש.

אומרים את המובן מאליו

השמועה המרכזית שכולם הציגו במהלך השבוע החולף התייחסה למועד השקתו של האייפד השני והוא, ודאו כי אתם ישובים, הרבעון הראשון של שנת 2011. לא ממש ברור מדוע היו זקוקים אתרי הטכנולוגיה באינספור מקורות כדי לגלות את המגמה שמנהיגה אפל כבר קרוב לעשור. סדרות המוצרים של אפל מתעדכנות בלוח זמנים קבוע וידוע מראש. האייפון הוצג לראשונה ביוני 2007 ומאז התעדכן באופן סיסטמטי מידי יוני-יולי. אנו מוכנים לקחת את הסיכון ולומר כבר עכשיו שאת האייפון החמישי נראה גם בחודשי הקיץ הקרובים.

גם מכשירי האייפוד זוכים להשקה מחודשת מידי שנה. אפל נוהגת להציג אותם בכנס המוזיקה השנתי שלה המתקיים לרוב בחודשי ספטמבר, חודש לפני שתעדכן את ליין המחשבים שלה, שמתקיים לרוב באוקטובר.

אז כן, אייפד שני יושק ככל הנראה אי שם באביב הקרוב, ככל הנראה בחודש אפריל. בנוגע להכרזות ראשוניות של מכשיר חדש לחלוטין, אל תצפו להכרזה על השקתו של האייפד השני חודשים רבים לפני שיגיע לחנויות, אין בכך שום הגיון שיווקי. כשהציגה אפל את האייפון לראשונה, חלפה לה חצי שנה מאז הגיע לחנויות, לא היה בכך כל סיכון משום שלא החליף אף מוצר אחר שהשיקה החברה אלא החל את דרכו בשוק הסלולר. במקרה הנוכחי המוצר כבר קיים, הכרזה מוקדמת על הדגם הבא עשויה לפגוע משמעותית במכירותיו של הדגם הקיים, זה שמיוצר מסביב לשעון ומשווק לכל העולם (הנוכרי לפחות).

שתי מצלמות, חיבור USB ומכונת אספרסו (שניים סוכר, מעט חלב ובלי קצף)

חלק גדול מהשמועות הראשונות שהופיעו לפני מספר חודשים הפריך סטיב ג'ובס כשהתייחס בעבר לגודלו של האייפד וטען כי אין בכוונתה של אפל להקטין את גודל המסך ל-"7. לטענתו של ג'ובס, הגודל הנוכחי, הקרוב ל-"10 הינו האידאלי עבור הצגת אפליקציות וצפייה בתכנים וכי הקטנה של גודל המסך תפגע משמעותית בחווית השימוש שלו.

שמועה חוזרת שדווקא כן זוכה לתימוכין מתייחסת להטמעתה של מצלמה קדמית עבור קיומן של שיחות וידאו על גבי מכשיר האייפד. אחרי שהוטמעה באייפון ובאייפוד טאצ', סביר להניח שהמגמה של אפל היא להרחיב את שירות FaceTime אל כלל המכשירים המשווקים על ידה. האייפד במובן זה רלוונטי אפילו יותר מהאחרים. באשר למצלמה אחורית, סבירות לכך בהחלט אפשרית אך נמוכה.

עוד שמועה שמתייחסת למכשיר האייפד עוסקת בחיבוריו של הדגם החדש. פה מתייחסות השמועות אל חיבור סנכרון וטעינה נוסף, הפעם במצב אופקי, כזה שירחיב את הנגישות אל אביזרים נלווים המתממשקים עם המכשיר. אלא שאפל נוהגת לרוב לפעול בדיוק בכיוון ההפוך. החברה מקפידה להמעיט בחיבורים ומחפשת דרכים לשלב כמה מהם באותה יציאה. הטמעה של שני חיבורים בעלי פונקציה זהה לחלוטין איננה נמנת על המדיניות המוכרת של אפל וספק אם בכוונתה לחרוג ממנה. זאת ועוד שאביזרים נלווים יכולים להסתנכרן מצויין באמצעות יכולות האלחוט המוטמעים במכשיר, מדוע קיים צורך בחיבור פיזי נוסף?

אז לא, אין לנו מקור רשמי באחד המפעלים הסינים וגם לא איש קשר במעבדות הפיתוח של קופרטינו ובכל זאת נוכל להסיק כי האייפד הבא יושק ברבעון הראשון של 2011. מרחב הטעות פה אפסי ולכן לא מהווה כל עילה לכותרות ענק בעלות באזז מיותר לחלוטין.

פורסם במקור בבלוג הטכנולוגיה Newsgeek

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה