יום שני, 29 בנובמבר 2010

דיווח: אפל מוותרת על USB 3.0, תתמוך ב-LightPeak

רבים סברו כי שנת 2010 תלווה בהטמעת תקן ה-USB 3.0 בליין מחשבי המק החדשים. בפועל נמנעה החברה מלתמוך בתקן ואפילו שיחררה הצהרה כי ממתינה למהלך ראשוני של אינטל. מאחורי הקלעים מסיימת כעת אינטל לפתח את תקן ה-LightPeak, אותו תקן שהגתה אפל בשלב מוקדם יותר ועשוי להגיע כבר בשנה הבאה לליין המחשבים החדשים של החברה
שני רכיבים טכנולוגים לא ימצאו ככל הנראה את דרכם אל מחשבי המק: הראשון שבהם הוא תקן הבלו-ריי שעם הזמן הופך מ"שק של בעיות" לבלתי רלוונטי. אפל מקדמת כבר מספר שנים התנתקות מהכונן האופטי ומהלך זה צפוי רק להתרחב בשנים הבאות. אחרי שהחלה את המהלך עם השקתו של מחשב המקבוק אייר המשיכה אפל בשלב מאוחר יותר גם אל דגמיו החדשים של המחשב האולטרה נייד ואף השיקה Disk On Key המאפשר את התקנת מערכת ההפעלה באמצעותו על מנת לאותת כי העידן המוכר לנו הגיע אל סיומו . בין התקנות מקוונות לכאלו העושות שימוש בתקן ה-USB הפך הכונן האופטי עם השנים לשימושי הרבה פחות.

הרכיב הטכנולוגי השני הוא תקן ה-USB 3.0. התקן שזכה להכרה רשמית בתחילת השנה הנוכחית כבר זכה למספר אביזרים תומכים דוגמת כוננים קשיחים העושים בו שימוש אך טרם אומץ באופן גורף על ידי התעשיה. הגורם המכריע בעניין זה איננו קשור כלל לאפל אלא לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בעולם: אינטל. חברת המחשוב דוחה כבר חודשים ארוכים באופן סיסטמטי את התמיכה של הלוחות המיוצרים על ידה בתקן החדש ובכך מהווה מכשול משמעותי בדרכו להפצה רחבה.

ספק אם דחייתו של תקן ה-USB 3.0 על ידי אינטל ימשך לנצח. בשלב כלשהו תאמץ החברה את התקן החדש אך במקביל אליו צפויה זו לחשוף ולתמוך בתקן אחר, מהיר יותר, דק יותר, שתהליך פיתוחו הגיע ליישורת אחרונה וצפוי להשקה רשמית בחציון הראשון של שנת 2011.

הכירו את LightPeak
התקן החדש העומד בבסיס הפיתוח של אינטל תומך בתעבורת מידע של עד 10Gbit/s, פי שניים מזה המציע תקן USB 3.0 החדש והמתקדם. תקן ה-LightPeak זול יותר לייצור, דק יותר ותומך בתעבורת מידע בשני ערוצים במקביל. הוא צורך יותר חשמל ויאפשר להגדיל את תעבורת המידע עם עדכון הגרסה הבסיסית במהלך השנים הבאות לעד פי 10 מזו הנוכחית.

אז כן, אין תימוכין מובהקים לכך שאפל עומדת מאחורי היוזמה של התקן החדש אך ברור מעל לכל ספק כי היא תומכת בו ומשתפת פעולה עם אינטל. באם תחליטנה שתי החברות לקדם את התקן החדש, עתידו מובטח וזאת נדע ככל הנראה כבר במהלך השנה הקרובה.

אפל ידועה ככזו שלא מפחדת לאמץ טכנולוגיות חדשות אך מצד שני מעדיפה לקרוא מגמות בשוק לפני שעושה זאת. תקן ה-FireWire שקידמה החברה בעבר והתחרה על תקן ה-USB נחל כשלון אך זכה לאהדה בקרב קהילת המק. ניסיון להשמיטו מליין המחשבים הניידים לפני שנתיים לערך לווה בביקורת קשה והוא הוחזר שנה לאחר מכן אל ליין המקבוקים. כעת נראה כי גורלו של ה-FireWire יחד עם זה של ה-USB 3.0 מוטל בספק עם השקתו האפשרית של התקן החדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה