יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

יום שנשכח: הביטלס הגיעו לאייטונז / דעה

הצהרתה הדרמטית של אפל הערב (ג') איחרה את הרכבת בכמה עשורים. שירותי מחשוב בענן והזרמת תכנים באמצעות אייטונז לא ממש היו שם - להקה בריטית ותיקה דווקא כן. אם המתנתם במהלך 40 השנים האחרונות להגעתה של להקת הביטלס לאייטונז לא תשכחו את היום הזה לעולם, אחרת - מומלץ שתדחיקו אותו

הזרמת תכנים מקוונת? שירותי אחסון בענן? סנכרון בין מכשירי iOS?, גרסה 4.2? מיזוג עם מיקרוסופט או השתלטות על העולם? אף אחד מאלה. ההודעה הדרמטית של אפל הערב (ג') היא הגעתה של להקת הביטלס לאייטונז. הזדמנות נהדרת לכל מי שטרם רכש את אחד מאלבומי הלהקה בחלון הזמן המצומצם שעמד לרשותו במהלך 40 השנים האחרונות. אלו שפיספסו את גרסת התקליט, הקסטה, הדיסק והדיוידי, מוזמנים כעת לרכוש את הדיסקוגרפיה של ההרכב הצעיר במחיר זעום שבהחלט היה שווה את ההמתנה הארוכה: 149 דולרים בלבד (אם כי ניתן לרכוש את אותו קטלוג תמורת 129 דולרים באמזון).

תחת הסלוגן: "מחר הוא עוד יום חדש. שלעולם לא תשכחו" השמיטה אפל את כלל מרכיביו הויזואלים של האתר הרשמי שלה אמש לטובת טיזר שצפה הודעה דרמטית הקשורה לאייטונז היום בערב. אינספור ספקולציות עלו במהלך היממה האחרונה בכל פיסת מידע טכנולוגית שניתן היה למצוא ברשת, רבים המתינו לקראת ההכרזה הצפויה, מנתחים כל אות ופסיק בשורות הקוד של גרסת אייטונז האחרונה על מנת לחזות את המאורע הצפוי".

היום התבהרה התמונה כשמגזין הוול סטריט ציין מספר שעות לפני ההכרזה כי על פי מקורות המקורבים לחברה צפויה אפל להשיק סוף סוף את אלבומי להקת הביטלס באייטונז. רבים התייחסו בביטול, עם כל הכבוד לאפל, מהלך שכזה עשוי לפגוע משמעותית בהייפ החיובי של החברה, בפעם הבאה יתייחסו לטיזרים עבור הכרזות דרמטיות ביתר זהירות.

שמועה מיתולוגית שהגיעה לקיצה

שלוש שמועות מיתולוגיות ידעה אפל במהלך השנים האחרונות: השקת מחשב לוח, השקת האייפון על גבי רשת הסלולר האמריקנית ורייזן והגעתה של להקת הביטלס לאייטונז. שתיים מהשמועות הללו, המלוות את אפל כבר מספר שנים ארוכות, זכו לאישוש במהלך השנה הנוכחית.

משנת 2006 לא התקיים כנס מוזיקה אחד מטעמה של אפל שלא לווה בשמועות אודות השקת הדיסקוגרפיה של הביטלס בחנות המוזיקה המקוונת הגדולה בארה"ב. שנה אחר שנה התבדו המעריצים.

נקודה חיובית בכל הפרשה היא שהחל מהיום לא נשמע יותר רחשים ודיווחים המתייחסים להשקת אלבומי הלהקה באייטונז, אך האם המהלך היה שווה את כל הרעש המיותר והדרמטי?

מעריציה הנלהבים של הביטלס, סביר שהניחו ידם על מדיה דיגיטלית של התכנים המוזיקלים שהופקו על ידי הלהקה הבריטית מתישהו במהלך השנים האחרונות - אנחנו קיווינו לקצת יותר.

הפוסט פורסם לראשונה באתר Newsgeek

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה