יום שני, 8 בנובמבר 2010

אנדרואיד ו-iOS מתחדשות, Window Phone 7 מצטרפת

שוק מערכות ההפעלה לסלולר מעולם לא זכה לכזו התעניינות בעבר. שתי מערכות ההפעלה המובילות בשוק הסמארטפונים עתידות לעשות מקום למתחרה חדשה: Windows Phone 7 שצפויה להתרחב בשבועות הקרובים אל מספר מכשירים חדשים
במהלך השבוע הקרוב צפויות אפל וגוגל להציע עדכון למערכות ההפעלה מתוצרתן. iOS 4.2 ואנדרואיד 2.3 המכונה גם Gingerbread, שתיהן מתקרבות להשקה. בעוד iOS זכתה כבר לגרסת מפתחים אחרונה, אנדרואיד צפויה לזכות לגרסה דומה עבור מכשירי ה-Nexus One במהלך הימים הקרובים.

אל שתי מערכות ההפעלה הותיקות מצטרפת החודש גם Windows Phone 7. מגוון יצרניות סלולר כבר הצהירו כי הן עתידות להשיק מכשירים חדשים במהלך השבועות הקרובים שיעשו שימוש במערכת ההפעלה של מיקרוסופט, אך מוקדם עדיין לצפות כיצד יגיבו הצרכנים למתחרה החדשה.

iOS והמתחרות
סדרת ההשקות הצפופה המתקיימת בפער מצומצם למדי בין המתחרות קשורה בין היתר לתקופת החגים המתקרבת. אף על פי כן נראה כי בין שלוש מערכות ההפעלה היחידה שתתעדכן בזמן אמת תהיה רק iOS. הסיבה לכך נעוצה בעובדה ש-Windows Phone 7 זוכה לתחילת דרכה בשוק הסמארטפונים ולעובדה שגרסת 2.3 של אנדרואיד, גם אם תושק באופן רשמי במהלך השבועות הקרובים, תאלץ לעבור אופטימזציה ארוכה על מנת לייצר תאימות לשלל המכשירים התומכים בה. מאחר וכך סביר להניח שאת Gingerbread נזכה לראות על מכשירי אנדרואיד השונים רק בעוד מספר שבועות או חודשים.

יתרון נוסף של iOS על מתחרותיה בשלב זה מתייחס לתאימות למחשבי לוח. בעוד אנדרואיד ו-Windows Phone 7 מתקשות להציע תצורה ייעודית ונוחה למחשבי לוח, iOS תציג החל מגרסה 4.2 עדכון משמעותי שיתמקד באייפד. מחשב הלוח של אפל צפוי לזכות לקפיצה משמעותית היישר אל גרסתה הרביעית של מערכת ההפעלה שתעניק לו בין היתר ריבוי משימות והזרמת וידאו, אודיו ותכנים להדפסה באופן אלחוטי.

במהלך החודש הנוכחי צפויה גוגל להשיק מערכת הפעלה נוספת: Chrome OS. בעוד שבתחילת דרכה יועדה מערכת ההפעלה המקוונת של ענקית החיפוש לשוק הנטבוקים, יתכן ושלבי פיתוח מאוחרים הטו את הכף גם לכיוון מחשבי הלוח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה