יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

אפל משיקה את עדכון 4.2, גרסאות ה-unlock בדרך

לעיתים נראה כי בכיריה של אפל קשובים לא מעט לרחש השמועות האופפים את החברה. מדלגת מעל מועדי ההשקה הפקטיביים העניקה אפל התראה קצרה למשתמשיה והשיקה את מערכת ההפעלה 4.2 יחד עם מספר שירותים נוספים
הציפייה הארוכה לעדכון מערכת ההפעלה הנוכחית שייכת ללא ספק למשתמשי האייפד, אלו זכו היום לעדכון משמעותי עבור המכשיר שלהם שמעניק לו ריבוי משימות, תיקיות, יכולות אלחוט וגם מקלדת עברית מלאה. כעת, כשסיים המכשיר את תהליך הגיור, סביר להניח שהשקתו בישראל איננה רחוקה והיא צפויה להתקיים באמצעות יוזמות פרטיות או הצהרה רשמית של יבואנית מוצרי אפל, איידיגיטל, בהינתן האור הירוק מקופרטינו כבר בשבועות הקרובים.

לצד עדכון מערכת ההפעלה הפריטה אפל את שירות Find My iPhone משירות המנויים בתשלום במסגרת Mobile Me והפכה אותו לזמין לרווחת הכלל כשהיא מטמיעה אותו כפונקציה בתוך מערכת ההפעלה החדשה. השירות הישן-חדש מאפשר לאתר, לנעול ולשלוט על מכשיר האייפון באמצעות המחשב או באמצעות האייפד בשליטה מרחוק.

עדכון נוסף שייך לפונקציות האלחוט שהטמיעה אפל ב-iOS המאפשרות הזרמת תכני וידאו ואודיו למכשירים שונים והדפסת תכנים באמצעות AirPlay ו-AirPrint. אפליקציות iWork הכוללות את: Pages, Keynote ו-Numbers עברו עדכון ותומכות מעתה בריבוי משימות וביכולות האלחוט החדשות.

Jailbreak, Unlock: תמונת מצב
בשלב זה לא ידוע האם פריצת ה-Shatter שנשמרה בקפידה במיוחד עבור גרסת 4.2 ניתנת ליישום במערכת ההפעלה החדשה ועל כן אלו התלויים בפריצת המכשיר מתבקשים להמנע מלעדכן אל מערכת ההפעלה החדשה.

כלי הפריצה שהוצגו מוקדם יותר בחודש אוקטובר מציעים עדיין את פריצתה של מערכת ההפעלה 4.1, חלקם ישמרו על גרסת מודם בלתי מעודכנת בזמן שייצרו קובץ התקנה פקטיבי.

אלו שרכשו את מכשיריהם בגרסה נעולה מחו"ל בחודשיים האחרונים (נפוץ בקנייה מארה"ב) יאלצו להמתין בשלב זה לשחרור גרסת Unlock עבור המודם שברשותם. אייפון 4 בעל גרסת מודם 02.10.04 ואייפון מדגם ה-3G או ה-3GS בגרסת מודם 05.14.02 עדיין נעולים בשלב זה ללא אפשרות פתיחה למפעילות סלולריות.

אף על פי כן דיווחים השייכים לקהילת מפתחי הפריצות מעידה שפריצה לשני המודמים כבר קיימת ולא שוחררה עד עתה מחשש כי תחסם על ידי אפל. בימים הקרובים צפויים אלו לראות אור ולהפוך זמינים.

תגובה 1:

  1. יש למישהו מושג האם בעקבות העברית ישנה איזושהי אפליקציה המאפשרת עריכת מסמכים בעברית באייפד? ה- Google Docs החדש אינו תומך בעריכת עברית באייפד, וכך גם גזר הדין, לרוע המזל, לאפליקציות iWork.

    השבמחק