יום שישי, 12 בנובמבר 2010

מיקרוסופט נגד אפל - הנשק: בלו ריי

מבין כל נקודות התורפה שניתן היה לחפש במחשבי המק איתרה מיקרוסופט את השולית ביותר עבור סרטון פרסומת חדש. העדרות הבלו ריי במחשבי המק נרתמה להציג את העליונות של מחשבי ה-PC. ואם היה לכם צל של ספק, וידאו הסטופ-מושן המתוחכם נעשה על גבי מחשבי PC בלבד
אחרי קרוב לארבע שנים השמיטה השנה אפל את קמפיין "Get A Mac" המצליח שעקץ את מיקרוסופט ונבחר לקמפיין העשור על ידי Adweek. כעת ולאחר שנראה היה כי שתי החברות החלו לפתח מערכת יחסים עויינת מעט פחות, החליטה מיקרוסופט להשיק פרסומת חדשה שמציגה את עליונותם הבלתי מעורערת של מחשבי הפיסי: הם מסוגלים לנגן בלו ריי.

הסרטון הקצר מציג שני נוסעים היושבים זה לצד זה במטוס באמצעות אנימציית Stop Motion פשוטה, כאשר בזמן שהמק מעט משועמם, הפיסי נהנה מסרטו המצליח של ג'יימס קמרון: "אווטאר".

שלוש תזכורות עבור הענקית מרדמונד:
1. במסכים קטנים דוגמת אלו המאפיינים ניידים, היתרון של סרט בבלו ריי מטשטש, אפשר להנות במידה כמעט שווה מסרט המגיע על גבי DVD
2. הגלורפיקציה שבאזכור כי סרטון הפרסומת נעשה על גבי מחשבי PC בעיקר מגוחך. מדובר בסרטון סטופ-מושן, לא באווטאר.
3. באופן מעט פרדקוסלי אפילו בקונספט הקמפיין הפרסומי מיקרוסופט מחקה שוב את אפל.

והמלצה אחרונה ואפילו בנימה מעט יותר אובייקטיבית: מחשבי המק רחוקים מלהיות מושלמים, אולי כדאי לחפש מאפיין קצת פחות שולי מנוכחות ותמיכה בבלו ריי, מרבית המשתמשים אינם צרכנים של הטכנולוגיה הזו.

3 תגובות:

  1. נו באמת, אבל זה בכלל לא העניין.
    העניין הוא שבקרוב DVD יהיה פורמט נידח בערך כמו קלטת, לא יצאו סרטים בפורמט הזה, ואם תרצה להקרין BLU RAY במק לא תוכל כי הכונן פשוט לא מתמודד עם הפורמט.
    זה בכלל לא קשור לגודל המסך ואיכות ההקרנה שעדיפות בבלו ריי מאשר ב DVD.

    השבמחק
  2. במקומך לא הייתי ממהר להספיד את ה-DVD לטובת הבלו ריי. העובדה היא שהבלו ריי קיים כבר תקופה ארוכה ובכל זאת לא זכה להצלחה של ה-DVD. טכנולוגיה חדשה לא בהכרח קוברת את קודמתה. גם המיני דיסק היה מתקדם יותר מהדיסק ובכל זאת הוא נכחד מהעולם והדיסק ניצח.

    השבמחק
  3. אכן,
    אורך החיים של המחשבים הרבה יותר קצר מאורך החיים שעוד יש לפורמט הדי וי די....

    ובהקשר אחר: שום מילה על 10.6.5?

    השבמחק