יום שבת, 20 בפברואר 2010

הערכות מוקדמת להשקת הIpad


אפל החלה במהלך השבועות האחרונים ביצוען של מספר פעולות מקדימות עבור השקתו של מכשיר הIpad במהלך החודש הבא. מאחר ונמנעה החברה לערוך כל שינוי תוכנתי עבור המכשיר על מנת לשמור על ערפול תקשורתי טרם הכרזתו, מאיצה החברה הליכים אלו כעת. בשבועות הקרובים אנו צפויים למהלכים דומים גם בקרב חברות אחרות המצפות להשקתו של הIpad
מספר השבועות המועט החוצץ בין הכרזתו של מכשיר הIpad מהשקתו נועד להעניק לאפל יתרונות במספר תחומים. התחום הגלוי יותר הזוכה לפרבילגיה על בסיס פער הזמנים שבין ההכרזה להשקה הוא כמובן הפן הפרסומי. אפל נהנת מהבאזז המיוחס למכשיר החדש ואשר קיים בכל פינה על גבי הרשת. אין צורך לפרסם אותו, מגוון הסיקורים אודותיו עושים את העבודה מצויין, יוצרים קהל משתמשים פוטנציאלי שמעוניין לרכוש מכשיר שלא זמין לרכישה כעת. הציפייה עבור הIpad מחזקת את הרצון לאחוז במכשיר, מגמה מוכרת על בסיס פרסום מוקדם ושכיח של אפל.

הטלת החיסיון על המכשיר טרם הכרזתו יצרה בעבור החברה פער זמנים הכרחי שנועד להטמעתו של המכשיר בשוק. במשך חודשים נמנעה אפל לשחרר כל שבב מידע בתוכנות השונות הייעודיות למכשיר הIpad ומתממשקות איתו בכדי למנוע מדליפת מידע אודות ההכרזה הצפויה של המכשיר החדש. כעת צריך להשלים פערים.

בשבועות האחרונים החלה אפל להכשיר את הקרקע לקראת השקתו של המכשיר החדש. אלו עשויים להמשך לאורך החודש הקרוב ולכלול רבדים נוספים הקשורים להשקתו המתקרבת.
הפעולות המהותיות

Mobile Me שירות הענן של אפל הותאם במהלך השבוע האחרון לתצורת הIpad ומאפשר שימוש באתר השירות בתצורה ייעודית למכשיר החדש.

העלאת רף ההורדה: אפל העלתה לאחרונה את רף ההורדה המותר בשימוש ברשת הסלולרית מ10 מגה ל20. הגבלת ההורדה לאפליקציות שנפחן גדול נועדה למנוע עומס על הרשת הסלולרית ומפנה משתמשים להורדה באמצעות חיבור הWifi. הגבלה זו הורחבה לאחרונה על מנת לאפשר הורדת אפליקציות ייעודיות עבור מכשיר הIpad באמצעות הרשת הסלולרית.

עדכוני מערכות ההפעלה: אפל צפויה לשחרר בקרוב עדכונים לשתי מערכות הפעלה המהוות חלק בלתי נפרד ממכשיר הIpad. עדכון 10.6.3 למערכת ההפעלה Snow Leopard קרוב מאוד לקראת השקה ועשוי לכלול מגוון רחב של תיקוני באגים, תאימות אבטחה ומספר משתנים נוספים, חלקם עשויים להיות רלוונטים גם בעבור התממשקות המכשיר החדש.
עדכון נוסף שייך לקושחת מכשיר האייפון. על אף שראינו עדכון קושחה לפני זמן קצר יחסית, נראה כי אנו צפויים להשקת קושחה חדשה בפער זמנים קצר יחסית מזה המוכר לנו, שיקולים אלו אגב, לא קשורים בהכרח להשקתו של הIpad בסוף חודש מרץ.

בחודש שנותר עד השקתו של מכשיר הIpad אנו צפויים לזכות למספר עדכונים ייעודים עבור המכשיר, רובם המהותי עתיד להגיע מאפל אך גם מחברות אחרות בתחום. גל העדכונים השני הצפוי לראות אור סביר שיתקיים זמן מועט לאחר השקתו של המכשיר בדמות אפליקציות העושות שימוש בתצורה הייחודית לו.

2 תגובות:

  1. נדמה לי שקוראים למכשיר iPad (לא Ipad)

    השבמחק
  2. אני לא בטוח שיש הבדל מהותי (בין אות גדולה לקטנה), אבל תודה :)

    השבמחק