יום שני, 15 בפברואר 2010

אפל מעלה הילוך: חוסמת גישת האקרים לאפסטור


משחק השוטרים וגנבים המתקיים כבר קרוב לשלוש שנים בין אפל לבין פורצי מכשיר האייפון מוביל את שני הצדדים למציאת פתרונות יצירתיים. בניגוד לאפל הזוכה לטווח תמרון נרחב מעט פחות, ההאקרים משוחררים מהכבלים הדיפלומטיים משפטיים וזוכים לחופש פעולה גדול יחסית
מקור הקונפליקט שבין פורצי מכשיר האייפון והאייפוד טאצ' לבין אפל נעוץ בחוזה בלעדיות עם הרשת השנואה ביותר על ידי האמריקאים. אפל החלה לשווק את מכשיר האייפון על הפופולאריות הגדולה שיצר עם הכרזתו ברשת הסלולר האמריקאית At&t. משתמשים רבים התרעמו על החלטתה זו של אפל וביקשו להשתמש במכשיר גם על גבי רשתות סלולאריות אחרות. מה שהחל בשחרור המכשיר לרשתות אחרות גלש עם הזמן גם לתחומים אחרים אותם מציע המכשיר בדמות חנות האפליקציות ורכיבי חומרה המוגבלים מצד החברה.

אפל מפסידה לא מעט כסף מכל מכשיר שנפרץ, ודאי מאלו הבוחרים להוריד אפליקציות ללא תשלום אל מכשירי החברה. מכשיר פרוץ שולל את אחריותו וחושף את המכשיר לפירצות אבטחה, אך מנגד מאפשר התקנת תוכנות צד שלישי שאינן נמצאות בגן הנעול של חנות האפליקציות.

מלחמתה של אפל באלו המנסים לפרוץ את מכשיריה מתבצעת באופן הבסיסי באמצעות סגירת הפירצות בהן נעשה שימוש עם כל קושחה חדשה אותה משחררת החברה ולאחרונה אף באמצעות אי החתמת קבצי הקושחה הקודמים.

המהלך הנוכחי שנצפה לאחרונה בידי האקרים שניסו לעשות שימוש באפליקציות הקיימות בחנות האפסטור היא הרחקתם מחנות האפסטור ונעילת החשבון שלהם.
במהלך השבוע האחרון מספרים האקרים כי קיבלו את ההודעה הבאה אל מכשיר האייפון שלהם בניסיון להתחבר לחנות האפליקציות: This Apple ID has been disabled for security reasons.

מלחמתה של אפל באלו המנסים לפרוץ את מכשירי האייפון והאייפוד טאצ' צפוי להחמיר עם השקתו של מכשיר הIpad שעתיד ליצור פלטפורמת אפליקציות נוספת ואטרקטיבית במיוחד. חוסר האיזון שבין חוקים ונורמות המוטלים על חברה מוכרת בשוק אינם קיימים על פורצי התוכנה, מעניקים להם יתרון על פני האחרונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה