יום שלישי, 16 בפברואר 2010

בין פיקסר לאפל


הקשר שבין חברת הפקת האנימציה פיקסר לבין אפל נעוץ במנכ"ל החברה המכהן בקופרטינו. ג'ובס שנטש את אפל בשנת 1985 רכש את חברת פיקסר שנה לאחר מכן והפך אותה במהירות למעצמת אנימציה. החברה המדשדשת שהוקמה מספר שנים קודם לכן החלה לייצר סרטים איכותיים במיוחד, כאלו שהעמידו את דיסני במבוכה. סרטי פיקסר מאופיינים בנגיעות נרחבות למוצרי אפל המתפרשות לעיתים כפרסומת סמויה אך איכותית להחריד בעבור אפל
אי אלו מחלוקות שהתקיימו בחברת אפל בשנת 1985 הובילו לעזיבתו של ג'ובס שבחר לרכוש שנה לאחר מכן חברת אנימציה קטנה בשם פיקסר. לאורך השנים הפיקה חברת פיקסר את מיטב סרטי האנימציה של ימינו, בינהם צעצוע של סיפור, מחפשים את נימו, Wall E וUp האחרון.
בשנת 2006 נרכשה פיקסר על ידי מתחרתה הגדולה וולט דיסני האוחזת בה כעת. אף על פי כן, הרומן שבין אפל לחברת פיקסר מתקיים גם כיום במהלכים הקשורים אל שתי החברות.
עם השקתו של הסרט Wall E, הוצג האחרון במגוון הזדמנויות בכנסיה של אפל ובמקומות רבים ונוספים שנועדו להציג אנימציה על גבי מחשבי המק. הסרט עצמו, המתאר רובוט בעל אינטיליגנציה רגשית מפותחת במיוחד מכיל שלל רמיזות למוצרי אפל. כך למשל צליל מערכת ההפעלה של Osx הנשמע בכל פעם ש-וול אי מופעל ועיצוב דמותה של בת זוגתו איב.

סרטה החדש של פיקסר, צעצוע של סיפור 3, עתיד לצאת אל האקרנים בחודש יוני הקרוב. אלו שיבחנו היטב את טריילר הסרט החדש יגלו לא מעט רמיזות למוצרי אפל, בהן מוצגים גם מחשבי החברה, מערכת ההפעלה Osx ותוכנות ייחודיות דוגמאת דפדפן סאפרי ואייטונז.

פיקסר נמנת על אחת מהצלחותיו הגדולות של ג'ובס שחזר להנהיג את אפל בשנת 1996. מעט לאחר מכן ביסס ג'ובס גם את אפל שעמדה בפני קריסה, הופך אותה לאחת החברות המובילות בתחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה