יום שלישי, 9 בפברואר 2010

גוגל משיקה רשת חברתית

גוגל לא מפסיקה בתחום הסלולר ונכנסת היום גם לתחום הרשתות החברתיות. במסיבת עיתונאים מתקושרת במיוחד הצהירה היום החברה כי תהפוך את ג'ימייל לרשת חברתית בהדרגה באמצעות שירות חדש בשם באזז
ענקית החיפוש מגששת את דרכה בשנים האחרונות בתחומים מעט שונים. כך השיקה תחילה את שירותי הדואר האלקטרוני, מציעה נפח אחסון חסר מתחרים בזמן ההשקה, המשיכה לשירותי פיקאסה באמצעות תוכנה וממשק מקוונים המציעים להעלות ולשתף תמונות ברשת ומשם הגיעה בין היתר גם לשוק הסלולר עם השקת אנדרואיד שהצליחה לחדור במהירות אל השוק.

אחד השירותים אשר נמצא בפיתוח זמן רב וזכה לכותרות לפני מספר חודשים הוא Google Wave. השירות החל דרכו באמצעות הזמנות בדיוק כמו שירות ג'ימייל אך לא הצליח להמריא. הסיבה פשוטה, הפלטפורמה אותה ניסתה גוגל להשיק באמצעות Wave כבר קיימת בדמות רשתות חברתיות.
גוגל הציגה את שירות Wave בדמות הדואר האלקטרוני הפוסט מודרני, זה שמאפשר היוועדות מורחבת, שיתוף תמונות, וידאו וקבצים, ולמעשה, כל מה שכבר קיים במסגרת הרשתות החברתיות היום.
הפיתוח הארוך של Google Wave פיספס את העובדה שהעידן החדש של תעבורת מידע לא חיכה לגוגל, הוא כבר קיים ועשרות מיליוני משתמשים עושים בו שימוש מידי יום. טוויטר ופייסבוק מאפשרים את כל היכולות המוטמעים בWave באופן נוח הרבה יותר וכזה המבוסס כבר זמן רב ללא חבלי לידה ארוכים ומייגעים כמו של האחרון.

Gmail הופכת לרשת חברתית
דרך פשוטה יותר להכנס לתחום מבוסס הוא להשתמש בפלטפורמה מצליחה. ג'ימייל נחשב לאחד משירותי המייל הפופולאריים בעולם ובעל מספר רב של משתמשים. השקתה של תוכנת המסרים המיידים של גוגל (Google Talk) התבססה בעבר על שירותי ג'ימייל בזמן שגוגל הטמיעה את השירות בממשק המייל הקיים. אז כמו היום, משתמשת גוגל בפלטפורמת המייל המצליחה שלה לקדם את הרשת החברתית החדשה שלה.
ג'ימייל יזכה בשבועות הקרובים לממשק שיאפשר לעשות שימוש ברשת החברתית החדשה של החברה ובה תנסה גוגל לשלב בין מגוון השירותים המוצעים על ידה בדמותו של יצור כלאים גדול שעתיד להיות דומה בזהותו לרשת חברתית. ראשיתו של הממשק זמין כבר כעת.

בניגוד לשליטתה המוחלטת של גוגל בתחום מנועי החיפוש, שוק הסלולר והרשתות החברתיות נשלט כעת ביד רמה על ידי מספר חברות אחרות. מעניין יהיה לראות האם תצליח החברה למקם עצמה בין אלו המוכרות בתחום. בשוק מערכות ההפעלה לסלולר נראה כי היא בדרך הנכונה.

גוגל באזז זמינה כעת בממשק רגיל וסלולארי ומותאמת בין היתר גם למכשיר האייפון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה