יום חמישי, 18 בפברואר 2010

האייפון כמכשיר לניטור שינה

מכשירי ניטור השינה שהפכו פופולאריים בשנים האחרונות מגיעים אל האייפון בדמות אפליקצייה שעושה שימוש בחיישני התנועה המוטמעים במכשיר ומאפשרת להתעורר בזמן הנכון ביותר בהתאם למחזורי השינה
במהלך השנים האחרונות החלה מודעות הולכת וגוברת אודות השפעת השינה על תפקודנו במהלך היום. אורך השינה המומלץ לאדם עומד לרוב על בין 7-8 שעות אך משתנה לפי חתך גילאים. במהלך השינה אנו נעים בין חמישה גלים כשהאחרון והמוכר שבהם הינו שלב הRem. כל אחד ממצבי השינה מאופיין בשינויים פיזיולוגים הבאים לידי ביטוי בתנועות, דופק, ופעילות באזורי המוח השונים.

בשנים האחרונות החלו מספר חברות לרתום את ההבטים הפיוזולוגים הגלויים המתרחשים בזמן השינה על מנת לבצע ניתוחים המציינים את רמת השינה והאפקטיביות שלה. חשיבות מועד היקיצה נראה כאחד הגורמים המהותיים לתפקוד תקין במהלך היום. מעבר ממצב שינה לערנות בסיום מספר מחזורי שינה יכול להיות חיוני במיוחד עבור התחושה הכללית שלנו במהלך היום.

מרבית המכשירים הקיימים בשוק נראים כשעון או צמיד המשמשים כאמצעי ניטור למדדים שונים דוגמאת דופק ותנועה ומאפשרים באמצעות ניתוח נתונים פשוט חלון זמן אידיאלי ליקיצה כמו גם הענקת מידע על רמת השינה במהלך הלילה.
מכשירים אלו, הקיימים כבר תקופה ארוכה אינם זולים במיוחד. חלק מהמכשירים מציעים יכולות מתקדמות יותר ואחרים מציעים פעולות נוספות פרט לניטור השינה, אלו לרוב הגורמים המשפיעים על טווח המחירים הרחב.

אפליקצייה חדשה עבור האייפון מיישמת את טכנולוגיית מעקב השינה באמצעות חיישני התנועה המוטמעים במכשיר. כל אשר נדרש על מנת להפעיל את האפילקצייה היא הנחתו של המכשיר על גבי המיטה בהתאם להוראות הניתנות באפילקצייה עצמה וכיוון מועד היקיצה הרצוי. באמצעות ניתוח שתבצע האפליקצייה במהלך הלילה תמליץ התוכנה על חלון הזמן האידיאלי שנמצא כזמן המתאים ביותר ליקיצה ותשמש כמעיין שעון מעורר מתוחכם.

ספק אם השימוש באפליקצייה מהווה תחליף ראוי למכשירי ניטור השינה הקיימים בשוק ואשר מתבססים על רמת דיוק גבוהה יותר כמו גם על מספר רב יותר של מדדים פרט לתנועה. במחיר של דולר אחד, מדובר בהחלט באפליקצייה ששווה ניסיון.

Sleep Cycle מחיר: 0.99 סנט, זמינות: אפסטור. קישור להורדה

2 תגובות:

  1. רכשתי את התוכנה הזו לפני כמה ימים, לאחר שקראתי עליה כמה ביקורות טובות. עדיין לא יצא לי לבדוק אותה, אני מקווה שתוך כמה ימים כבר יהיו לי מסקנות.

    אעדכן :-)

    השבמחק
  2. מצויין, אשמח לעדכון :)

    השבמחק