יום ראשון, 31 ביולי 2011

עונת השמועות בפתח

חודש אוגוסט הוא ללא ספק אחד החודשים השקטים ביותר בעולם הטכנולוגי. כשבוחנים את הסיבות לכך ניתן לגלות במהרה שהוא חסר את המרכיבים המהותיים של תקופת מכירות אטרקטיבית: הוא נטול חגים ואירועים שעשויים לקדם מכירות וכולם מעדיפים להמתין עד בוא הסתיו. באופן טבעי, מה שדווקא כן מאפיין את אוגוסט הוא גל שמועות אינטנסיבי למדי שממלא את החלל העצום שחוסר ההשקות הותיר. וכדי לחגוג את פתיחת עונת השמועות, בוא נתרכז במרכזיות שבהן
במהלך החודש הקרוב איננו צפויים לזכות להשקות כלשהן מצידה של אפל. מאחר וכך ועל מנת לשמור על סיקור ובאזז סביב המוצרים הקיימים, קיים אינטרס לאתרי הסיקור למק וגם לאפל עצמה לקיים את השיח הכה חשוב על אף שמוצרים חדשים אינם בנמצא.

הדרך הטובה ביותר היא ללא ספק לעלות שלב ברף השמועות ולהתייחס לכל ההשקות שבדרך. במהלך ספטמבר אוקטובר צפויה אפל לרענן את ליין האייפודים, להשיק אייפון חדש, לעדכן חלק מסדרות המחשבים שלה ואולי אפילו להציג דגם חדש למכשיר האייפד.

כבר עכשיו כדאי לציין כי מומלץ להתייחס למקור השמועות בחשדנות יתרה מאחר והחודש הקרוב ינפיק אינספור שמועות שכאלה וחלק ניכר מהן יהיה ספוג באינטרסים הנוגעים לרוב בפרסום.

אייפון 5

מידע שעושה דרכו מאחד העובדים של AT&T בארה"ב מגלה שמפעילת הסלולר האמריקנית הורתה לעובדיה שלא ליטול חופשות במהלך השבועיים האחרונים של חודש ספטמבר הקרוב.

במשך שנים נוהגת כך AT&T לקראת השקות של אייפון בדגם חדש ועל כן מדובר באינדקציה לא רעה בכלל לנבא את מועד ההשקה הצפוי. אף על פי כן, המידע שהתפרסם במספר מקורות ברשת מצביע על עובד אחד בלבד ומידע מקביל לא התקבל ממפעילת הסלולר ורייזון שהחלה השנה למכור גם היא את מכשיר האייפון.

דיווחים אחרים שמגיעים ממפעלי ייצור נרתיקים בסין מעידים לכאורה על עיצובו של האייפון החדש: מסך גדול מעט יותר, עיצוב דק והעברת כפתור ההשתק לצידו השני של המכשיר. כאן כדאי להתייחס בספקנות יתרה למידע שכן חלק גדול מהחברות נהנות מחשיפה ופרסום כתוצאה "מהדלפת העיצוב" ועל כן האינטרס עשוי בהחלט להוביל להשקת מוצרים שאין בהם ממש.

אייטונז 11

עיצוב חלק ואינטואיטיבי לצד אינטגרציה רחבה בשירותי הענן של אפל (iCloud). המידע שמתייחס לגרסה הבאה של אייטונז נשמע בשלב זה אמין בעיקר משום שהוא כולל את כל המרכיבים הברורים מאליהם שחלק גדול מהם כבר נחשף על ידי אפל בשלב מוקדם יותר.

השקתה של הגרסה החדשה צפויה להתקיים בסמוך להכרזה על דגם חדש למכשיר האייפון ומעט לפני השקתה של iOS 5, כלומר, גם בסתיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה