יום שני, 6 ביוני 2011

הערב: כנס המפתחים השנתי של אפל WWDC 2011

היום בערב (20:00 שעון ישראל) תפתח אפל את כנס המפתחים השנתי שלה. אייפון חדש לא יהיה שם, אבל לא מעט שירותים חדשים דווקא כן. תמונת מצב עדכנית
היום בערב תפתח אפל את כנס המפתחים השנתי שלה שיערך כחמישה ימים במרכז מוסקוני ווסט בסן פרנסיסקו. כ-5,000 מפתחים, עיתונאים, בלוגרים ובכירים בתעשיה יתאספו לקראת מצגת שתועבר על ידי סטיב ג'ובס ותסמן את פתיחת הכנס

השנה צפוי הכנס להתמקד בשתי מערכות ההפעלה העתידיות של אפל: OS X Lion ו-iOS 5, כמו גם בשירות הענן החדש של אפל אותו מכנה החברה: iCloud.

מעט לפני שהוא מתחיל, אלו הדיווחים האחרונים הנוגעים לכנס הקרוב:

iCloud: שירות הענן החדש של אפל

על אף שהדעות מעט חלוקות באשר לאופי ולמודל התשלום של השירות החדש, מתייחס אמש ג'ון גרובר ומנסה לצייר תמונה בה iCloud נועד להחליף במובנים רבים את iTunes אך לא את שירות Mobile Me הותיק של אפל.

גרובר טוען כי שירות הענן של אפל יאפשר לסנכרן תכנים מאייטונז או להזרים אותם באופן אלחוטי ללא חיבור פיזי למחשב ובכך יעניק למכשירים אוטונומיה שבשלב זה לא באמת קיימת, עקב התלות של מכשירי ה-iDevices בחיבורם למחשב.

מגזין הוול סטריט מתייחס אף הוא לשירות iCloud וטוען שהוא יוצע למשתמשים לתקופת ניסיון מוגבלת ולאחר מכן יתבקשו לשלם עבור השימוש בו כ-25 דולרים לשנה.

OS X Lion: מערכת ההפעלה הבאה למק

מערכת ההפעלה העתידית של אפל זכתה למספר הצצות במהלך החודשים האחרונים ולמספר גרסאות מפתחים. בכנס הקרוב צפויה אפל להכריז על מועד השקתה של Lion ומספר דיווחים מכוונים אל השקה כבר במהלך החודש הקרוב (14 ליוני הוא אחד מהתאריכים שנזרקו לאוויר).

התייחסות נוספת באשר למערכת ההפעלה החדשה מציעה את האפשרות שהיא תוצע לרכישה, הורדה והתקנה באמצעות חנות האפליקציות למק תמורת מחיר אטראקטיבי ונגיש במיוחד.

iOS 5: רענון מאסיבי למכשירי ה-iDevices

על אף ש-iOS עברה לא מעט עדכונים במהלך השנים האחרונות, חלקים נרחבים ממנה נותרו בדיוק כפי שהוצגו עם השקתו של האייפון לראשונה בשנת 2007, כך למשל שירות ההתראות המובנה במערכת ההפעלה ויכולות הסנכרון הפיזיים, שניהם לא עברו עדכונים על אף שמערכות ההפעלה המתחרות המשיכו הלאה והציעו אלטרנטיבות טובות ונוחות יותר.

עדכונה הקרוב של iOS צפוי לשנות חלק מהפיצ'רים הותיקים והמסורבלים שנותרו לאורך השנים במערכת. אפל עשויה להציג יכולות סנכרון חדשות עבור אפליקציות ומערכת התראות ידידותית יותר למשתמש. גם מועד השקתה של iOS צפוי לזכות להכרזה היום בערב.

Macoverage לא יעביר עדכון חי של הכנס שיתקיים הערב, אך ישוב ויעדכן לאחריו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה