יום שלישי, 7 ביוני 2011

אפל חושפת את Lion, iOS 5 ו-iCloud

כנס המפתחים של אפל נפתח אמש במצגת שערכה למעלה משעתיים ובה נחשפו מרבית החידושים בפן התוכנתי של מוצרי החברה. פרט למספר עדכונים, מרבית החידושים הגיעו מאוחר מידי וחלקם מוצעים כבר תקופה ארוכה על ידי המתחרים. החל מהקיץ הקרוב יעבור ליין מוצרי החברה רענון תוכנתי. הוא יפתח ב-Lion וימשיך לשירותי הענן ו-iOS שינחתו כאן בסתיו. בשורה חשובה למשתמשים הישראלים: אין יותר צורך להמתין להשקה מאוחרת של גרסת OS X החדשה בארץ - היא תהיה זמינה לכולם באמצעות חנות האפליקציות למק
יורשת את נמר השלג: OS X Lion

השקה: יולי 2011

מחיר: 29 דולרים

מערכת ההפעלה הנוכחית של אפל (OS X) חוגגת עשור וזוכה לעדכון משמעותי הכולל 250 פיצ'רים חדשים. בכנס מנה פיל שילר רק עשרה מהם: הטמעת מחוות מולטיטאצ', אפליקציות מבוססות מסך מלא, מרכז משימות, חנות האפליקציות למק, הפעלת אפליקציות מהירה, הקפאת אפליקציות וחזרה אליהן, שמירה אוטומטית, שיתוף קבצים אלחוטי, ורענון אפליקציית הדואר האלקטרוני.

את החידוש המשמעותי ביותר לא תמצאו בממשק של Lion אלא במדיניות ההפצה. אפל מבצעת מהלך נוסף בדרך להתנתקות טוטאלית מהמדיה האופטית ומציעה את מערכת ההפעלה החדשה באמצעות חנות האפליקציות למק. המחיר האטרקטיבי וההורדה המחוייבת בהזנת כרטיס אשראי לחשבון ה-Apple ID עשויה להפוך את האלטרנטיבה הפיראטית לקוסמת הרבה פחות, אך מעל להכל, היא תעניק למשתמשים הישראלים את מערכת ההפעלה יחד עם השקתה הרשמית, ללא כל צורך לזמן המתנה ממושך מההשקה בארה"ב. כמו כן, המדיניות החדשה תעניק לאפל רווח מלא על מערכת ההפעלה בשל ביטול פערי התיווך באמצעות חנויות קמעונאיות שגזרו אף הן קופון עד עתה על מכירת הגרסה הפיזית של OS X.



עדכון מאסיבי ל-iDevices: מערכת ההפעלה iOS 5

השקה: הסתיו הקרוב

נתונים: 200 מיליון מכשירי iDevices נמכרו עד כה, במשך 14 חודשים מאז השקת האייפד נמכרו 25 מיליון מכשירים ברחבי העולם. 15 מילארד שירים נמכרו דרך חנות האייטונז ו-130 מיליון ספרים אלקטרונים, מעל ל-425,000 אפליקציות קיימות בחנות האפסטור, 90 אלף מהן מותאמות במיוחד עבור האייפד. 14 מילארד אפליקציות הורדו עד כה מחנות האפסטור ואפל שילמה עד היום 2.5 מילארד דולרים למפתחים.

מעל למ-200 פיצ'רים חדשים הוטמעו ב-iOS 5. הראשון והמרכזי שבהם הוא שירות ההתראות שעובר רענון משמעותי במיוחד ויאפשר מעתה לקבל התראות מבלי להפריע לעבודה השוטפת ולחזור אליהן במהירות ובקלות ממסך הנעילה של המכשיר.

אפל מוסיפה שירות חדש שנועד בעיקר עבור מכשיר האייפד, אך יהיה זמין כמובן גם לאייפון בשם: NewsStand. הממשק בנוי בתצורה כמעט זהה לזו של אפליקציית ה-iBooks אלא שהמגזינים עליהם אתם מנויים יתעדכנו שם באופן אוטומטי.

עדכון מערכת ההפעלה יכלול גם אינטגרציה מוטמעת ורחבה של טוויטר שתאפשר לצייץ כמעט כל דבר בכל רגע ישירות ממכשירי ה-iDevices.

דפדפן ספארי גם הוא עובר רענון משמעותי, המרכזי שבהם יאפשר תמיכה בגלישה מבוססת טאבים (Tabs).

וידאו: אפל מעניקה הצצה ל-iOS 5


iOS 5 כוללת אפליקציית תזכורות מובנת וחכמה במיוחד שתאפשר לכם לייצר תזכורות מבוססות מיקום. כך למשל תוכלו לבקש מהאייפון לשלוח לכם תזכורת ברגע שתעזבו את המקום בו אתם נמצאים כרגע.

צילום: iOS 5 מאפשרת גישה מהירה למצלמת המכשיר ממסך הנעילה של האייפון, שימוש בכפתור הווליום העליון ישמש מעתה ללכידת תמונה.

דואר אלקטרוני: האפליקציה המובנת תאפשר מעתה לגרור כתובות מייל, מקלדת מפוצלת לאייפד תאפשר הקלדה מהירה יותר.

הודעות: אפל משדרגת משמעותית את שירות ההודעות הקיים באייפון ומרחיבה אותו לכלל מכשירי ה-iDevices. מעתה יוכלו כל המכשירים לשלוח מסרונים אחד מהשני ולקבל פידבק בזמן אמת שיציין בפניהם אם הצד השני מקליד, קיבל את ההודעה או קרא אותה.

החידוש המשמעותי ביותר שחושפת אפל עם iOS 5 הוא הניתוק הטוטאלי מהמחשב האישי. מכשירי ה-iDevices מקבלים עצמאות, הם יתעדכנו באופן אלחוטי, יסתנכרנו באופן אלחוטי, יגבו את הנתונים ואפילו הצורך לעדכון ידני של אפליקציות מתבטל אף הוא.


נפרדים מ-Mobile Me, חושפים את iCloud

השקה: הדרגתית החל מהיום, באופן מלא יחד עם iOS בסתיו

מחיר: חינם

שירות הענן החדש של אפל יאפשר אחסון והעברת מידע באופן אוטומטי. ג'ובס פתח בבדיחה פרטית על אפל כשהצהיר מעל הבמה: "אתם בוודאי חושבים לעצמכם: למה שנאמין להם, הם אלו שהביאו לנו את שירות Mobile Me". שירות הענן הקודם של אפל שהוצג לפני מספר שנים זכה לכשלון וחווה חבלי לידה קשים במיוחד. גם המחיר שלו (99 דולרים לשנה) הפך אותו למאוד לא אטראקטיבי עבור קהל המשתמשים.

אפל למדה מטעויות העבר, iCloud יוצע לכלל המשתמשים חינם ויאפשר לסנכרן גם את מחשבי הפיסי יחד עם כלל מכשירי ה-iDevices.



תגובה 1:

  1. פיצ'ר Feature
    (ש"ע) מאפיין, סממן בולט; מבנה-פנים; סרט באורך מלא; יכולת; אטרקציה; טור קבוע (בעיתון); (במחשבים) תכונה, יתרון, מאפיין חיובי של מוצר
    (^_^)

    השבמחק