יום שלישי, 21 ביוני 2011

לקראת גל ההשקות: תמונת מצב מעודכנת

בשבועות האחרונים מתרבות השמועות המתייחסות לעדכון מוצריה של אפל והשקתם של מוצרים חדשים. מרבית הדיווחים אינם מדוייקים ונשענים על הנחות שונות ומשונות הנוגעות למהלכים שיוזמת החברה. תמונת מצב מעודכנת
השקתה של מערכת ההפעלה Lion במהלך חודש יולי הקרוב מבהיר דבר אחר שנכון לאפל מבחינה אסטרטגית: עדכון סדרות המחשבים לא יתקיים לפני השקת מערכת ההפעלה.

ליין האולטרה ניידים: Macbook Air

צפי להשקה: יולי

מחשבי המקבוק אייר זוכים לאזכור אינטנסיבי בגל השמועות הפוקד את אתרי הסיקור למק בשבועות האחרונים. ההנחה הקודמת היתה שאפל תרענן את ליין האייר במהלך חודש יוני, אלא שלאחר כנס המפתחים והכרזת מועד השקתה של Lion ההערכה מתייחסת כעת להשקת ליין האולטרה ניידים מעט לאחר הופעת הבכורה של Lion.

דיווחים אחרונים מתייחסים לכך שליין האייר נמצא כבר על פס הייצור וכולל את החידושים שראו אור מוקדם יותר בהשקת ליין המקבוק פרו והאיימקים: מעבדי אינטל החדשים ותקן ה-Thunderbolt.

ליין המחשבים הנייחים: Mac Pro ו-Mac Mini

צפי להשקה: אוגוסט

נתחיל דווקא בסקפטיות. אוגוסט איננו נחשב לחודש פופולארי במיוחד להשקות מוצרים חדשים בעולם הטכנולוגי ועל כן יתכן ונראה את עדכון ליין הנייחים של אפל מקדים ליולי או נדחה לסתיו. מכל מקום, ליין מחשבי ה-Pro ו-Mini צפוי לזכות לרענון השנתי שלו שנועד ליישר קו עם סדרות המחשבים הקודמות.

מיעוט השמועות הנוגע לנייחים גם הוא מלמד שיתכן והדיווחים הנוגעים לאוגוסט אינם מדוייקים. גם פה צפויים המחשבים לזכות במעבדי ה-Sandy Bridge החדשים של אינטל ולתקן ה-Tunderbolt. שינויים ברמת העיצוב סבירים פחות. דגם המק מיני זכה לעיצוב חדש לחלוטין עם הדגם האחרון וסביר להניח שאפל לא תוביל שינוי מהותי בהיבט הזה.

מכשיר האייפון: iPhone 5

צפי להשקה: ספטמבר

אפתח דווקא בשמועה שמספק ממש לאחרונה בלוג הטכנולוגיה BGR שטוען כי האייפון הבא יושק במהלך חודש אוגוסט ויכלול שינוי אגרסיבי למדי מרמת החומרה ועד רמת העיצוב.

לטענת BGR, אפל צפויה לקיים אירוע נפרד בתחילת או אמצע חודש אוגוסט ובו צפויה לחשוף דגם חדש למכשיר האייפון הכולל עדכון משמעותי גם ברמת העיצוב.

אלא ש-BGR כבר הוכיח בעבר שהמקורות שלו טובים מאוד כשמדובר בפן התוכנתי אך גרועים למדי בכל הנוגע לפן החומרתי. יתרה מזאת, אותה הנחה שפתחתי איתה את הפוסט תקפה גם כאן. הסבירות שאפל תשיק אייפון בדגם חדש לפני שהיא משיקה את מערכת ההפעלה החדשה: iOS 5 אפסי, ו-iOS 5 כידוע תושק רק בסתיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה