יום שלישי, 2 בנובמבר 2010

שתי מערכות ההפעלה של אפל תעודכנה בימים הקרובים

שתי מערכות ההפעלה של אפל: OSx ו-iOS, זכו היום להשקות רשמיות של גרסאות הפיתוח האחרונות שלהן. השקת העדכונים באופן רשמי תתקיים בימים הקרובים
מלווה בדיווחים אודות התרחבותה של תקלת השעון המעורר במכשירי iOS גם אל אירופה, זכתה אמש מערכת ההפעלה הניידת של אפל לגרסת המפתחים האחרונה טרם השקה (Golden Master). כעת נותרו ימים בודדים עד השקתה הרשמית לכלל המשתמשים.

שתי תקלות שהובילו לרחשים רבים באשר להפצת גרסה מוקדמת יותר עבור iOS התגלו בגרסה 4.1 כבר לפני למעלה מחודש. הראשונים היו המשתמשים האוסטרלים והניו זילנדים שדיווחו כי המעבר לשעון החורף לא זכה לאהדה יתרה מצד האייפון שהחליט להשאר בשעון קיץ תחת אפליקציית השעון המעורר. השבוע גם אירופה עברה לשעון חורף ודיווחים רבים הגיעו במהלך הימים האחרונים גם מצד המשתמשים האירופאים. ב-7 לנובמבר (יום ראשון) תעבורנה גם ארה"ב וקנדה לשעון חורף ובכך צפויה התקלה להתרחב לשוק החשוב ביותר לקופרטינו. מאחר וכך, השקת גרסה 4.2 עשויה להתרחש בסמוך לתחילת שבוע הבא.

תקלת השעון המעורר איננה היחידה שאותרה בגרסת 4.1, לפני כשבוע משתמש ברזילאי חשף דרך פשוטה לעקוף את הגנת הקוד של המכשיר באמצעות שימוש במספרי החירום ובכך הפך אותה לבלתי רלוונטית. שתי התקלות שצויינו צפויות לזכות לפתרון בגרסה החדשה.

גרסת 4.2 צפויה להוביל למכשירי iOS את טכנולוגיית ה-AirPlay של אפל, זאת תאפשר הזרמת תכנים ממכשיריה הניידים של אפל למכשירים אחרים דוגמת ה-Apple TV ותאפשר גם הדפסת תכנים באופן אלחוטי ישירות ממכשיר האייפד. ככלל, העדכון הקרוב מיועד בעיקר למשתמשי האייפד שיזכו בקרוב לעדכון משמעותי שיקפיץ אותם למערכת ההפעלה בגרסה 4 שתעניק להם תמיכה בריבוי משימות, בספריות ותמיכה מלאה בעברית הכוללת גם מקלדת מובנת.

גם נמר השלג מתעדכן
מערכת ההפעלה OSx גם היא צפויה לזכות לעדכון בימים הקרובים, יתכן ואפילו בשעות הקרובות. עדכון 10.6.5 הגיע גם הוא לשלב הפיתוח האחרון וצפוי לראות אור בקרוב.

מדובר בעדכון החמישי עבור מערכת ההפעלה Snow Leopard. החל מהעדכון השלישי שמפיצה אפל למערכת ההפעלה שלה אני נוטה שלא להמליץ על הורדת העדכון כטלאי ישירות ממערכת ההפעלה, אלא להמתין מספר שעות ולהתקין את גרסת הקומובו. גרסת הקומבו ניתנת להורדה מהאתר הרשמי של אפל וכוללת את כלל העדכונים מובנים יחד. גרסה זו זוכה להשקה מעט מאוחרת (הבדל של כמה שעות) אך יציבה הרבה יותר מטלאי העדכון הזמין במערכת העדכונים המובנת ב-OSx.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה