יום חמישי, 6 באוקטובר 2011

Macoverage נפרד מג'ובס וסוגר את שעריו

למעלה משלוש שנים חלפו מאז פתחתי את הבלוג ויחד עם החדשות הלילה החלטתי להפרד מכם ולסגור את שעריו. אני מודה לכל מי שליווה אותי וקרא את התכנים שבחרתי לשתף עמכם. יתכן ואמצא את הדרך לחזור, אך זה לא יהיה בקרוב.
הלילה התעוררתי מאינספור הודעות וטלפונים מצד חברים שהרגישו צורך לדווח לי על מותו של סטיב ג'ובס באופן אישי. מאחר ובעבודתי אני משמש כעיתונאי, התיישבתי מול החבצלת (כתבת ההספד שנהוג להכין מראש) ועדכנתי את הפרטים לאור הדיווחים המיוחסים לפטירתו.

אינני חושב שאפל עומדת בפני אובדן דרך ואני בטוח שתוכל להמשיך ולהתקיים גם בלעדי ג'ובס, אלא שהיחס שלי כלפי המנכ"ל המיתולוגי של אפל איננו נובע מתוך נקודת מבט הנוגעת לתפקיד בו כיהן אלא ממקום מעט אחר.

היכולת לראות מחוץ לקופסא, להביט באורח החיים שלנו ולחשוב שאפשר קצת אחרת, היא תכונה נדירה שמעטים ניחנו בה ומעטים עוד יותר נמצאים בעמדה שבה הם באמת יכולים לשנות ולסחוף אחריהם את העולם כולו. ג'ובס ניחן בשתי היכולות. התפיסה השונה והיצירתית שלו, מלווה בתשוקה רבה ובנמרצות שינו את אורח החיים של כולנו בשנים האחרונות.

המבט באדם שאתה מוקיר ומעריך גוסס מול עינך, מאבד את החזות שאפיינה אותו והופך בעל כורחו לאדם חלש ועייף מוכרת לי מתקופה אחרת שתלווה אותי לכל אורח חיי. הציפייה בג'ובס העלתה לא מעט זכרונות ממקומות אחרים ובמקום הזה אני מתחבר קצת יותר למשפחה שנאלצה להביט בו נלחם על חייו בארבע השנים האחרונות.

אחת לכמה עשרות שנים מגיח לו אדם בעל חזון ויכולת לשבור מוסכמות שמשנה את אורח החיים של כל מי שחי בתקופתו, סטיב הוקרץ מאותו חומר נדיר ויחלוף עוד זמן עד שיתגלה אדם אחר שיצליח להשפיע עלינו באופן הזה בעולם הטכנולוגי.

ובנימה אפילו יותר אישית, אני רוצה להפרד מכל מי שליווה את הבלוג שלי בשנים האחרונות. העולם הוירטואלי הקטן שיצרתי פה העניק לי הנאה רבה והוא לא היה מתקיים ללא התמיכה שקיבלתי בתחילת הדרך ממי שהחליט לפקוד את הבלוג ולהפיץ את הבשורה למכריו. תודה רבה לכולכם, על שקראתם, הגבתם וליוותם אותי בשנים האחרונות.

רועי.

15 תגובות:

  1. קורא קבוע זה שנה וחצי.
    היה נהדר.
    תודה על הכל.

    השבמחק
  2. רועי!
    אני קורא אותך מימיו הראשונים של הבלוג,
    היה תענוג.
    בהצלחה בהמשך הדרך

    השבמחק
  3. קראתי באופן קבוע וזאת למרות שאפילו אין לי mac, אלא רק בקושי ipod.

    חבל, הבלוג שלך היה ברמה מאוד גבוהה ומאז שבועז אורדן המליץ עליך (ב-tcast ז"ל) - קראתי את הבלוג שלך.

    משלושה נשארו רק רחל המלקטת (כי זיו קיטרו כבר מזמן לא מעדכן).

    מקווה שתנוח ותחזור במהרה.

    השבמחק
  4. ובכן, שתי ידיעות מעציבות פקדו אותנו ביום זה, תחילה לכתו בטרם עת של סטיב ג׳ובס ואחר כך סגירת הבלוג. כקורא קבוע מיומו הראשון של הבלוג אני רוצה להודות לך על תרומתך לקהילת המק ושאר מוצרי אפל בישראל ולאחל לך הצלחה בהמשך דרכך! ביום שתחזור לכתוב אהיה הראשון לקרא.

    דניאל (dannyli)

    השבמחק
  5. בבקשה תמשיך! אני מכור לאתר שלך!

    השבמחק
  6. תודה רבה לך על אחד הבלוגים המוצלחים ביותר.
    קראתי תמיד, ויחסר לי בטוח בעתיד.
    כול טוב...

    השבמחק
  7. רועי תמשיך בבקשה!

    השבמחק
  8. רועי,
    אפילו כמשתמש מק ותיק (מ-1986) מצאתי את עצמי לומד מהבלוג שלך ומתעדכן ממנו. נהניתי לקרוא את כתיבתך הרהוטה ודעותיך הברורות ועל כך תודתי.
    מאחל לך שנה טובה של כתיבה וגמר חתימה טובה.
    מיכאל (טוקיו, יפן)

    השבמחק
  9. נהגתי לקרוא כל פוסט שפרסמת, גם אם לפני כן קראתי 5 כתבות בנושא. יש לך כישרון.
    מהפוסט הזה קשה להבין את הסיבה לכך שאתה סוגר את הבלוג. אני מאמין שסיבותיך מוצדקות, וכמו כולם, גם אני אשמח אם תחזור לכתוב בבלוג, כי התרומה שלך לקהילת המק גדולה מאוד.

    תודה,
    מתן

    השבמחק
  10. הכתיבה בבלוג שלך ברמה מאוד גבוהה, נהנתי מאוד.
    עדיין לא ברור לי למה אתה סוגר את שעריו

    השבמחק
  11. רועי, הצטערתי לקרוא כי אתה סוגר את שעריך. הבלוג היה מוצלח וכמעט תמיד הוסיף זווית אישית מעניינת. חבל.

    השבמחק
  12. תודה לכולם, גם לאלו ששלחו לי מיילים פרטיים. זה מחמם את הלב וכיף לגלות את האנשים שעומדים מאחורי הנתונים הסטטיסטים של הכניסות לבלוג. הסיבה העיקרית לסגירת Macoverage קשורה לעובדה שלא מצאתי יותר מידי זמן להקדיש לו לאחרונה ולא הייתי מוכן להתפשר על כמות הפוסטים והזמן שאני מקדיש להם.

    השבמחק
  13. חבל לי מאוד לשמוע שהבלוג נסגר.. אהבתי אותו מאוד. מקווה שתמשיך כשתוכל

    השבמחק
  14. כלכך הרבה דברים קורים עכשיו ורק הפרסומים שלך חסרים.. אולי תחזור?

    השבמחק
  15. הלוואי והיית חוזר לכתוב. אתה חסר מאוד!

    השבמחק