יום שבת, 22 במאי 2010

קמפיין Get A Mac הוסר באופן רשמי

אחד הקמפיינים המצליחים ביותר של אפל הוסר רשמית מאתר החברה. הקמפיין החל בשנת 2006 ועורר המון ביקורת לצד אהדה ושנינות. הצעד מבליט שוב את השינוי שעברה החברה בשנים האחרונות, משילה את ההתמקדות במחשוב ופונה לכיוונים אחרים
קמפיינים פרסומיים נמנים ללא ספק על אחד מכשרונותיה הגדולים של אפל. החברה שהצליחה למתג את מחשב המק הראשון באמצעות פרסומת בהשראת ספרו האגדי של ג'ורג' אורוול, 1984, הצליחה להנפיק סדרה של פרסומות נוספות שהפכו עם השנים לקאלט.

אחד הקמפיינים המובילים והמצליחים שהובילה החברה החל דרכו במאי 2006. באמצעות דיאלוג בין שתי דמויות סטראוטיפיות במיוחד תקפה החברה את כל נקודות החולשה של מחשבי ה-Pc אל מול מחשבי המק שהוצגו כטרנדיים ושימושים במיוחד.

הקמפיין, באופן לא כל כך מפתיע, הצליח לייצר ביקורת רבה בתעשיה ומתחרתה הגדולה של אפל, מיקרוסופט, ניסתה מספר פעמים לתקוף בחזרה באמצעות קמפיינים משלה. על אף שהתגייסותו של ג'רי סיינפלד האגדי לצד ביל גייטס לא הצליחה להביא את הסחורה, שני קמפיינים אחרים שהעלתה מיקרוסופט מעט לפני השקתה של חלונות 7 הצליחו לעורר במידה את קהל הצרכנים.

בינואר 2007 עם השקתו של האייפון לראשונה ביצע ג'ובס מהלך שסימן את מגמות החברה לשנים הקרובות. המילה: computers שהתווספה לשמה של החברה מאז היווסדה, כ-30 שנים קודם לכן, הושמטה. אפל הפכה לחברה המייצרת טלפון סלולרי מתקדם, נגני מוזיקה, מחשבי לוח, וגם מחשבים.

עם קצב מכירה משמעותי יותר לאייפד, גבוהה יותר מזה המאפיין את מחשבי המק, ועם מכשיר סלולרי מדובר שמגיע עוד שבועיים לעידן הרביעי שלו, אפל לא רק חברה המייצרת מחשבים. כעת, כדאי להמתין מעט ולראות מה הטקטיקה הפרסומית החדשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה