יום רביעי, 12 במאי 2010

ממשיך לדלוף

אב טיפוס נוסף של דגם האייפון החדש נתגלה - הפעם בויטנאם. התמונות, הנחשפות על ידי אתר חובבים מקומי מציגות את רזולוציית המסך ופירוק ראשי ומשני של מרכיבי המכשיר. לראשונה גם המעבד נחשף.
במציאות נטולת פרשת גיזמודו, סביר להניח שתמונות החושפות את הדגם הבא של מכשיר האייפון על ידי מקור ויטנאמי לא היו זוכות כלל לאזכור. המידע לא היה חוצה את רף המהימנות הנדרש על מנת להציג אותן אפילו לא בגדר שמועה.

אלא שפרשת גיזמודו והאייפון המתהולל כבר חשפו את הדגם הבא של מכשיר האייפון ועל כן היחס אל מקור השמועות הויטנאמי זוכה הפעם לאוזן קשבת.

התמונות וסרט הוידאו אותן חושף אתר Taoviet, מציגות אייפון הזהה בעיצובו לזה שמוכר לנו מחשיפת אתר גיזמודו עם מספר שינויים קלים. פרט לתכנים החושפים את עיצובו המוכר של המכשיר, התכנים שמנפיק האתר הויטנאמי מאפשרים גם לאמוד את איכות המסך והתייחסות אל מרכיביו השונים לאור פירוק מקיף יותר הפעם.

פרטיה של הפרשה החדשה אינם ידועים עדיין, תמונתו של אחד מהעוסקים בדבר גלויה אך לא ברור אם מקורו במפעל המייצר את המכשירים החדשים.

חשיפתו של דגם האייפון הרביעי הצליחה לשבור לראשונה את מעטה הסודיות של אפל. לא מדובר בפעם הראשונה שתיעוד מוצרים של החברה דולף לעיתונות אך הנסיבות כמו גם חשיבות המידע המודלף (אב טיפוס רשמי של החברה) הגיעו הפעם לנקודת קיצון. חיסיון פיתוח מוצרים הוא מעבר לאופי קנאי ופתולוגי, מדובר בחשיבות עסקית ממעלה ראשונה ושמירת המידע היא פעולה לא פשוטה כשמגיעים לשלבי הפיתוח האחרונים בהם משתפים מעגל רחב יותר של גורמים הקשורים ליצור ושיווק.

האייפון הרביעי עתיד לראות אור בתחילת החודש הבא במהלך כנס המפתחים שצפוי להתקיים בסן פרנסיסקו. לצד הצגתו של המכשיר על במת הכנס, מעניין לראות האם יבחר ג'ובס להגיב לפרשיות שגנבו ממנו את כל ההצגה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה