יום חמישי, 24 בפברואר 2011

ליין מחשבי ה-Macbook Pro מתחדש - LightPeak בפנים

בהתאם לדיווחים האחרונים עדכנה אפל את ליין מחשבי המקבוק פרו וחשפה את Thunderbolt, תקן חדש ומהיר, פרי פיתוח של אינטל, שעתיד לתפוס בשנים הקרובות את מקומו של ה-USB
רענון ליין הניידים המתקדמים של אפל שמר היום על המסורת וזכה לעדכון אביבי בהמשך ישיר למדיניות החברה בשנים האחרונות.

לצד שדרוגי חומרה קלים והכרחיים הוסיפה אפל שלושה עדכונים מהותיים שאחד מהם הוא לא פחות מחלוץ דרך מהפכני שצפוי להשתלט בשנים הקרובות על שוק המחשוב כולו.

עדכון החומרה המשמעותי מיוחס לתקן ה-LightPeak אותו מפתחת ענקית השבבים אינטל כבר שנים ארוכות בשיתוף פעולה צמוד עם קופריטנו ואשר רואה לראשונה אור יחד עם מסיבת עיתונאים שמקיימת אינטל אשר חושפת את התקן החדש.

התקן החדש מופיע בליין המחשבים כיציאה המזכירה במידה רבה את תקן ה-MiniDisplay והוא מתלווה בשלב זה ליציאות ה-USB וה-FireWire הותיקות יותר.

אף על פי כן מציע Thunderbolt מהירות גדולה יותר פי 20 מזו המוכרת לנו מתקן ה-USB 2.0 ומהירות גדולה פי 2 מזו שמציע תקן ה-USB 3.0 שטרם הצליח לבסס את מעמדו בעולם המחשוב.

שיחות וידאו ב-HD

עדכון נוסף המופיע בליין מחשבי המקבוק פרו החדש הוא שיפור משמעותי למצלמת ה-FaceTime שתתמוך מעתה בלכידת וידאו בהפרדה גבוהה (רזולוציה הגבוהה פי 3 ממצלמת ה-FaceTime הנוכחית).

אף על פי כן, מהלך שיוזמת היום אפל מצליח לעורר מעט כעס אך נועד להוביל מגמת שיווק נטו עבור חנות האפליקציות החדשה למק. תוכנת ה-FaceTime שניתנת היתה עד עתה להורדה חינם מאתר החברה מתעדכנת מעתה לגרסה בתשלום. תג המחיר: 0.99, מורה כי אפל איננה מיישמת את המהלך במטרה לגזור רווח על חשבון המשתמשים אלא לקדם את חנות האפליקציות למק בזמן שמאלצת את משתמשיה להעניק את פרטי כרטיס האשראי ולפתוח פרופיל מנוי בתשלום עבור תוכנה בסיסית כל כך.

תגובה 1:

  1. אני מאוהבת במחשבים של אפל, הם פשוט מדהימים. אני עכשיו שוקלת לקנות לעצמי אחד כזה שיהיה למטרות עריכה ומדיה, אבל המחירים בארץ לא שפויים, צריך לחכות לחו"ל ולקנות שם. תודה על העדכון לגבי הפרו!

    השבמחק