יום שישי, 21 בינואר 2011

מתחרה אמיתי לאייפד - ממש מעבר לפינה / דעה

עשרות מחשבי לוח יזכו להשקה במהלך החודשים הקרובים, רובם כבר נצפו בתחילת החודש במהלך כנס ה-CES שנערך בלאס וגאס. עם זאת, מועמד אחד בלבד ראוי להתמודד במחשב הלוח של אפל, והוא יוכרז רק בתחילת החודש הבא
עשרות מחשבי הלוח שיציפו את שוק המחשוב ברבעון הראשון של 2011 לא באמת מצליחים לייצר חדשנות או להעניק תחרות של ממש באייפד שהשיקה אפל באפריל שנה שעברה. עם זאת, חברה אחת, שטרם הציגה את המועמד שלה, עשויה להיות הראשונה שתחשוף מועמד ראוי שעשוי לגנוב מקופרטינו את אור הזרקורים.

ב-9 לפברואר צפויה חברת HP להציג סדרת מחשבי לוח מבוססי WebOS. בפעם הקודמת שהציגה HP מחשב לוח מטעמה נחל האחרון כשלון חרוץ. HP הצליחה לטעות בכל מקום אפשרי ממהרת להקדים את אפל בינואר שנה שעברה ולהכריז על מחשב לוח בשיתוף פעולה עם מיקרוסופט. מעיצוב מגושם למערכת הפעלה שאינה תואמת למחשבי לוח היה זה בעיקר ניסיון נואש לייצר דריסת רגל בשוק המתחדש, שנייה לפני שאפל מציגה את המועמד שלה מאוחר יותר באותו חודש.

אלא שמאז רכשה HP את חברת פאלם שאחראית בין היתר למערכת ההפעלה הטובה ביותר בשוק עבור מסכי מגע. כן, אפשר לחלוק עלי וטרם התנסתי בגרסתה החדשה של אנדרואיד שצפויה להופיע במספר מכשירים לאורך השנה הקרובה.

אף על פי כן, קשה להתווכח על הניסיון רב השנים של פאלם בכל הקשור למחשבי כף יד ומסכי מגע. גם באשר לעיצוב הפגינה פאלם יצירתיות רבה במגוון המכשירים שיצרה לאורך השנים. כעת, משרכשה HP את פאלם, עשויה ענקית המחשוב האמריקאית להעמיד מוצר ראוי מבוסס על מערכת הפעלה חזקה ואינטואטיבית במיוחד.

שני מכשירים: טופז ואופל
לפי מספר דיווחים שרובם מתרכזים במידע שהגיע מבלוג הטכנולוגיה Engadget צפויה HP להכריז ב-9 לפברואר על שני דגמים של מחשבי לוח מטעמה בשני גדלים שונים: "9 ו-"7.

המכשירים החדשים צפויים להציג עיצוב מרשים במיוחד ומערך רמקולים שיאפשר שמיעה סטרואופונית ללא תלות באופן בו מוחזק המכשיר. דיווחים נוספים מתייחסים לתמיכה רחבה בשירותי ענן ולשימוש מלא במחוות מגע כשהמכשיר נטול כפתורים לחלוטין.

דיווחים אחרונים אודות דגם האייפד השני מתייחסים להשקה בחודש אפריל הקרוב, מהלך אופייני לאפל המציין מחזור חיים בן שנה. מוקדם מידי לחזות את השינויים הצפויים בשוק מחשבי הלוח לאורך השנה הקרובה אך אין ספק כי ל-HP שמור הפעם מקום של כבוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה