יום רביעי, 17 במרץ 2010

מוטורולה מנצחת את האייפון


מכשיר הסלולר שהציבה מוטורולה למול האייפון ניצח במערכה הראשונה. הצליח למכור יותר יחידות ממכשיר האייפון בטווח של 74 ימים ממועד השקתו
השקתו של מכשיר האייפון ב-2007 הרעידה את תעשיית הסלולר ושינתה את מבנה השוק והחברות השולטות בו באותה תקופה. מי שעמדה בראש החברות המובילות בתחום איבדה מכוחה והתקשתה להתמודד מול מתחרותיה בשנים האחרונות. זו שהיוותה את אחת מיצרניות הסמארטפונים הנחשבת בתחום התקשתה לייצר מתחרה מתאים למכשיר האייפון של אפל. ג'ובס בעצמו בהציגו את המכשיר הסלולרי החדש של החברה הזכיר את מוטורולה לא אחת במהלך הפרזנטציה שנשא.

מוטורולה שקפאה על שמריה במשך תקופה ארוכה שיחררה בנובמבר 2009 את המתחרה שלה עבור מכשיר האייפון של אפל. המכשיר שהתהדר במערכת ההפעלה של גוגל כונה Droid והושק, כמה סמלי, ברשת המתחרה לזו המפיצה את האייפון בארה"ב, חברת ורייזן.

היו שהתייחסו בנימה של זלזול אל המכשיר החדש שנשא בחובו עיצוב מגושם ומקלדת לחצנים לצד צג מגע, אלא שנתוני המכירות האחרונים של המכשיר מעידים על הצלחתו השקטה.
בפרק זמן של 74 ימים ממועד השקתו, מכרה מוטורולה כ1.05 מיליון מכשירי דרויד. בתקופה זהה, מכר מכשיר האייפון מהדגם הראשון כ-1 מיליון מכשירים בלבד. הסלולר המדובר של גוגל, (Nexus1) מכר באותו טווח רק כ130 אלף מכשירים.

אף על פי כן, יש לזכור שההשוואה הסטטיסטית המתקיימת פה מתייחסת לדגם הראשון של האייפון שנמכר תחילה תמורת 600 דולרים, מחיר גבוה משמעותית ממחירו של הדרואיד כמו גם ממחירו של האייפון כחודשיים לאחר השקתו ובדגמיו החדשים יותר. אם נתייחס לתמונה הרחבה: מכשיר האייפון עדיין מכר כמות גדולה משמעותית מאלו שהעמידו מתחריו בתחום הסמארטפונים מאז הושק.

כפי שכבר ציינתי בעבר, הפער שיצר האייפון עם השקתו לראשונה מאבד מעוצמתו לאחרונה. דגם חדש עבור המכשיר, עשוי להחזיר את היתרון היחסי לאפל בקיץ הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה