יום חמישי, 25 בפברואר 2010

לוחות הזמנים של אפל


אפל נוהגת להשיק חלק ניכר ממוצריה במועדים קבועים. תהליך הפיתוח של מוצרי החברה מסודר באופן בו קביעת מועדי ההשקה נוטה לרוב להתרחש בחודשים ידועים. כשמדובר בשדרוג שוטף עבור מוצרים קיימים נוטה החברה לבצע רענון שקט ללא הצהרות פומביות. כשמדובר בעדכון משמעותי יותר או שינוי מהותי בליין המוצרים, נוהגת החברה להבהיר את עיקרי העדכון במהלך כנסיה או באמצעות אתר האינטרנט שלה
אם נניח לתחום התוכנה בצד, הרי שאפל נוהגת להכריז על מוצריה במועדים יחסית זהים במהלך שנה קלאנדרית. עדכוני תוכנה נוטים מטבעם להיות דינאמיים יותר וזקוקים לא אחת לעדכונים בזמינות גבוהה, גם תהליך הפיתוח והעדכון של תחום זה נוטה להיות פשוט יותר ומאפשר זמינות וגמישות רבה. באשר למוצרים אחרים, נראה כי מדיניות החברה נוטה לכיוון הכרזה והשקה של מוצרים באופן עקבי מעט יותר

האייפוד (ספטמבר)
מכיל כעת ארבעה מוצרים שונים (Touch, Classic, Nano, Shuffle). עדכון הנגנים נוטה לעיתים להתקיים בנפרד מאחיהם הקטן, נגן השאפל. העדכונים האחרונים:
9 לספטמבר 2009
9 לספטמבר 2008
5 לספטמבר 2007

האייפון (יוני-יולי)
מכיל כעת שני דגמים. יש הטוענים כי אפל תקדים לעדכן את המכשיר השנה לאור התחרות הגוברת בתחום. העדכונים האחרונים:
19 ליוני 2009
11 ליולי 2008
29 ליוני 2007

האיימק והמקבוק (אביב וחורף)
ליין המחשבים השולחניים של אפל מסדרת המשולבים מכיל כעת שני דגמים עיקריים. ליין המחשבים הניידים מכיל 9 דגמים, מתוכם: גרסה בודדת למחשב המקבוק הבסיסי, שישה דגמים לגרסת הפרו ושניים לגרסת האוטרה נייד: המקבוק אייר.
מועד עדכון ליין המחשבים דינאמי מעט יותר ונוטה להשתנות, אף על פי כן, עקבי בחודשים אוקטובר ואפריל לערך. עדכוני האיימק האחרונים:
20 לאוקטובר 2009
3 מרץ 2009
28 אפריל 2008

העדכונים הבאים הצפויים
עדכון 10.6.3 למערכת ההפעלה Osx והשקת מכשיר האייפד (צפי: מרץ-אפריל)
עדכון ליין מחשבי המק פרו (צפי: אפריל-מאי)
עדכון ליין מחשבי המקבוק פרו (צפי: אפריל-מאי)
הצגת דגם חדש של מכשיר האייפון (צפי: מאי-יוני)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה