יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

האייפון בישראל, איפה הכי כדאי לקנות? -> בחו"ל


אחרי ציפייה ארוכה וממושכת הגיע האייפון לישראל. כעת, כשמסלולי ומחירי שלוש חברות הסלולר פורסמו, ניתן לומר באופן רשמי: לא בטוח שכדאי לרכוש את המכשיר בישראל
לפני שאציג מספר נתונים ואערוך השוואה קצרה אסתייג. המחירים הזולים לרכישת המכשיר בחו"ל כרוכים בתהליך פריצתו לשימוש בישראל. התהליך פשוט אמנם אך כזה שאינו מיועד לכל משתמש. אין ספק שהמצב האידיאלי הינו רכישת המכשיר עם הכרה ותמיכה מלאה של חברת אפל ללא שינויים תוכנתיים שעלולים להחסם מידי פעם מצד עדכוני החברה. מצב שכזה מצריך חתימה על חוזה עם אחת מחברות הסלולר המשתפות פעולה עם חברת אפל (החל מיום זה שלוש חברות הסלולר בישראל) או רכישת המכשיר במתכונתו הפתוחה (גרסת סים פרי) שתייקר את עלותו מאחר והוא פתוח לשימוש חופשי.
מכשיר נעול:
ניתן לרכישה נפרדת אך מחוייב בחוזה עם חברה סלולרית על מנת להפעילו. מחירו זול משמעותית אך על מנת להפעילו בארץ יש לפרוץ אותו חומרתית או תוכנתית. לא תמיד קיימת פריצה זמינה.
מכשיר פתוח (סים פרי):
פתוח לשימוש בכל הרשתות הסלולריות. רק להכניס את כרטיס הסים ולהפעיל. מאחר ואינו מחויב בחוזה עם חברה סלולרית מחירו נוטה להיות גבוהה משמעותית. ניתן לרכישה כעת רק במספר מדינות. בינהן: איטליה בלגיה וצרפת.
כדאי להדגיש אם זאת את יתרונות רכישת המכשיר בישראל: המכשיר שתקבלו יהיה מותאם לרשת הסלולרית ונתמך בה, עדכוני התוכנה יתאפשרו דרך אייטונז באופן מיידי ללא חשש ורמת אבטחת המכשיר תהא גבוהה יותר. אם זאת, מכשיר פרוץ יאפשר לכם מגוון רחב יותר של תוכנות ואפליקציות הניתנות להורדה או רכישה מחוץ לאייטונז ומחיר זול משמעותית מאלו המוצעים ברשתות הסלולר.

(הנתונים המוצגים בטבלה מתייחסים לדגם 3gs 16G ומתייחסים רק לאחד ממסלולי הרכישה, למחירו של המכשיר הנעול יש להוסיף מס קנייה המשתנה ממדינה למדינה בארה"ב)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה