יום שישי, 28 באוגוסט 2009


מלאי מערכת ההפעלה החדשה בחנות איידיגיטל היה מצומצם באופן משמעותי ואזל תוך 10 דקות
לקונים הרבים שהתכוונו לרכוש את מערכת ההפעלה Snow Leopard כבר ביום ההשקה הראשון שלה היתה צפויה אכזבה כשנכנסו לחנות וגילו שאזל המלאי. לא מדובר בהתנפלות ובתורי ענק שקדמו לכך אלא במספר מועט של אנשים שהספיקו לסיים את מלאי החברה.

האכזבה של אלו שהגיעו לרכוש את התוכנה הפכו לכעס כלפי היבואנית של מוצרי אפל בארץ, אולם ספק אם היא היחידה שניתן להאשים בעניין.
אפל ככל הנראה העבירה כמות מצומצמת של ערכות מערכת ההפעלה החדשה שלה לחנויות הנמצאות מחוץ לארה"ב במטרה להצהיר כי גם במדינות אלו תופץ מערכת ההפעלה ביום הרשמי בה מופצת בארה"ב. וכך היה.

אין ספק שאיידיגיטל היתה שמחה לקבל מלאי גדול יותר ולמכור אותו תחת הבאז של הימים הראשונים. לא מדובר גם במכשיר מתחוכם שקשה לייצר ולהפיץ באותו יום בכל העולם. מדובר בערכות זולות ופשוטות לייצור והפצה ומכאן מדובר בהחלטה של המשווקת להציע באופן מצומצם תחילה את מערכת ההפעלה. דיווחים על כך שהיא אזלה כל כך מהר יכולים לתרום למכירה העתידית, אלא שכשמדובר בכמות כל כך קטנה, זהו הופך יותר גרוטסקי מאפקיטיבי.

באשר לאיידיגטל, הכעס המופנה כלפיה מוצדק בחלקו, היא אמנם ציינה באתר שלה כי המכירה עד גמר המלאי, אולי היה מקום לציין שהמלאי מצומצם, מצומצם משמועתית ובכך למנוע אכזבת רבים שהגיעו במיוחד עבורה.

ולמאוכזבים אציין כי מערכות הפעלה מומלץ ביותר לא לרכוש עם מועד ההשקה הרשמי. בימים הקרובים לאור ההפצה הרחבה יתגלו אינספור תקלות ובעיות ואפל תשחרר עדכונים שיתקנו אותם. מערכת הפעלה חדשה אף פעם אינה יציבה ותמיד כדאי לחכות זמן מה עד לרכישתה. במקרה האמור, Snow Leopard אינה מביאה שינוי משמעותי כל כך למערכת ההפעלה הקודמת של החברה ולכן הצורך בעדכון מהיר של מערכת ההפעלה נמוך עוד יותר. חכו קצת, זה ישתלם.

2 תגובות:

  1. בלוג נהדר!
    אני קורא פה ובקביעות

    המשך כך :)

    השבמחק